دعوتنامه آلمان

افراد جهت ورود به هر کشوری نیاز به اخذ ویزای آن کشور دارند. آنچه سبب افزایش سرعت در گرفتن ویزای آلمان می شود دریافت انواع دعوتنامه آلمان می باشد. جهت اخذ و ارسال هر نوع دعوتنامه آلمان باید شرایط و ضوابط خاصی را رعایت نمایید. در این مقاله سعی شده اطلاعات کافی و کاملی در خصوص انواع دعوتنامه های آلمانی در اختیار افراد قرار دهیم.

نکته مهم در دعوتنامه آلمانی توجه به تمامی نکات و ضوابط ارائه شده در دعوتنامه می باشد و در صورت عدم توجه به هر ضابطه و یا قانون سبب ابطال دعوتنامه و ویزا می باشد و قبل از ارسال دعوتنامه و اخذ ویزا سازمان مربوطه تمامی قوانین را به دو طرف فرستنده و گیرنده یادآوری می نماید.

دعوتنامه آلمان

دعوتنامه آلمان چیست؟

در حقیقت دعوتنامه به نامه ای گفته می شود که فرد گیرنده با استفاده از آن می تواند به کشور مورد نظر سفر نماید و فرد ارسال کننده ویزا به دلیل منطقی و قانونی اقدام به ارسال دعوتنامه می نماید. در واقع دعوتنامه به روند گرفتن ویزا سرعت می بخشد. حال این دعوتنامه می تواند از سوی شخصی از بستگان و آشنایان ارسال شود و یا از سوی ارگان، شرکت و یا سازمانی ارسال گردد.

انواع دعوتنامه آلمان که برای افراد فرستاده می شود عبارتند از: دعوتنامه توریستی، دعوتنامه تجاری، دعوتنامه کاری، دعوتنامه پزشکی، دعوتنامه تحصیلی و دعوتنامه نمایشگاهی می باشد که از طرفی هر یک از دعوتنامه های آلمان می توانند در دسته دعوتنامه رسمی آلمان و یا دعوتنامه غیر رسمی آلمان قرار گیرند که هر یک دارای شرایط و ضوابط مخصوصی می باشند.

دعوتنامه آلمان

دعوتنامه آلمان:

افراد جهت سفر به کشور آلمان نیاز به یک دعوتنامه آلمانی دارند. این دعوتنامه می تواند از سوی هر شخص و یا شرکت و سازمانی ارسال شود، ولیکن هر دعوتنامه دارای شرایط و قوانینی می باشد که در صورت عدم رعایت قوانین، دعوتنامه معتبر نبوده و تاثیر مثبتی در روند اخذ ویزا نخواهد داشت. به صورت کلی دعوتنامه به دو دسته کلی دعوتنامه رسمی و غیر رسمی تقسیم بندی می شود که دعوتنامه رسمی دارای اعتبار بیشتری است و روند درخواست و اخذ ویزا را به سرعت کاهش می دهد. در ادامه به بررسی این دو نوع دعوتنامه پرداخته می شود.

دعوتنامه آلمان

دعوتنامه رسمی آلمان:

دعوتنامه رسمی آلمان از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای دیگر افراد ارسال می شود و طبق دعوتنامه آلمان، فرد ارسال کننده تمامی مخارج و هزینه های فرد دعوت شونده را در طی مدت زمانی که در آلمان اقامت دارند بر عهده می گیرد. در حقیقت فرد ارسال کننده دعوتنامه قبل از ارسال دعوتنامه باید دارای شرایط مالی خوبی باشد و این توانایی مالی را اثبات نماید.

آنچه در دعوتنامه رسمی بسیار حائز اهمیت می باشد عدم نیاز به اثبات شرایط مالی و تامین هزینه های فردی در مدت زمان اقامت در آلمان می باشد و همین مسئله سبب کاهش زمان اخذ ویزای آلمان می شود. البته باید در نظر داشت که صدور دعوتنامه های رسمی به مراتب از صدور دعوتنامه های غیر رسمی سخت تر و دارای قوانین و شرایط خاصی می باشد.

دعوتنامه رسمی آلمان باید به صورت تایپ شده به زبان آلمانی و با رعایت تمام نکات موجود در ارسال دعوتنامه های رسمی تنظیم و سپس ارسال گردد. در غیر این صورت دعوتنامه فاقد اعتبار است و فرد ارسال کننده باید در صورت نیاز، درخواستی مجدد با رعایت تمامی نکات موجود در دعوتنامه های رسمی تنظیم و ارسال نماید. لازم به ذکر می باشد علاوه بر تمام نکات بیان شده جهت ارسال دعوتنامه رسمی، تایید و ثبت امضا لازم و ضروری است.

دعوتنامه غیر رسمی آلمان:

در کنار دعوتنامه رسمی، دعوتنامه های غیر رسمی بسیار از سوی افراد مقیم در آلمان برای افراد در سایر کشور ها ارسال می شود. اغلب دعوتنامه آلمان در قالب غیر رسمی جهت دیدار خانواده، دوستان و آشنایان تنظیم و ارسال می شود در این سبک از دعوتنامه آلمان باید مشخصات دعوت کننده، مشخصات دعوت شونده، مدت زمان اقامت در آلمان و هدف از سفر به آلمان درج شود. تمامی موارد نام برده باید به زبان آلمانی به صورت تایپ شده و یا به صورت دست نوشته تنظیم گردد و در نهایت باید دعوتنامه توسط ارسال کننده حقیقی امضا شود.

مدت زمان اعتبار دعوتنامه آلمان:

از زمان دریافت دعوتنامه رسمی، تنها ۹۰ روز در ۶ ماه اعتبار دارد و فرد در صورت نیاز به مدت زمان بیشتر، باید مدارک بیشتری مبنی بر دارا بودن تمکن مالی را به سازمان مربوطه ارائه دهد تا درخواست اقامت ۲ ساله فرد را ابتدا بررسی و سپس تایید نمایند.

شرایط فردی ارسال کننده دعوتنامه آلمان:

هر فردی جهت ارسال دعوتنامه برای دوستان، آشنایان و بستگان باید دارای شرایط زیر باشد و در صورت مغایرت شرایط فرد ارسال کننده با شرایط ارائه شده دعوتنامه باطل می شود و دعوتنامه دیگر هیچگونه اعتباری نخواهد داشت.

۱- شرایط اقامت:

فردی که اقدام به ارسال دعوتنامه می کند باید از سوی سفارت آلمان دارای اقامت دائم و یا اقامت موقت باشد. البته با داشتن کارت آبی مربوط به اتحادیه اروپا هم می توان برای دوستان، آشنایان و بستگان دعوتنامه ارسال کرد. ولیکن افرادی که از وضعیت دولدونگ در آلمان برخوردار هستند امکان ارسال دعوتنامه را نخواهند داشت و ارسال دعوتنامه از سوی این افراد باطل و فاقد ارزش و اعتبار می باشد.

۲- شرایط مالی:

یکی از مهمترین نکات در ارسال دعوتنامه آلمان شرایط مالی است که از سوی مراجع مربوطه بررسی می شود. به دو طریق می توان شرایط مالی را به ثبت رساند.

– ارائه مدارک جهت اثبات درآمد خالص

– گذاشتن وثیقه

در روش اول: ارائه مدارک جهت اثبات درآمد خالص

فرد تمام مدارک مورد نیاز را به اداره مربوطه ارائه می دهد و آنها وضعیت مالی فرد ارسال کننده دعوتنامه را بررسی و نتیجه را که قبول و یا عدم قبول شرایط مالی فرد می باشد از سوی مراجع مربوطه بازگو می شود تا در صورت مثبت بودن نتیجه مراحل بعدی ارسال دعوتنامه صورت گیرد.

روش دوم: گذاشتن وثیقه

وثیقه ای از سوی فرد ارسال کننده دعوتنامه آلمان برای مراجع مربوطه ارسال می شود و این وثیقه تا زمان حضور فرد دعوت شده در آلمان در بلوکه می ماند و پس از خروج فرد از آلمان و ثبت تاییدیه خروج وثیقه آزاد می شود.

دعوتنامه آلمان

انواع دعوتنامه های آلمان: 

دعوتنامه آلمان انواع گوناگونی دارد و توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ارسال می شود که افراد حقیقی به آشنایان، بستگان و دوستان گفته می شود و اشخاص حقوقی به شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها اطلاق داده می شود. که تمامی دعوتنامه های این کشور به صورت رسمی و یا به صورت غیر رسمی برای فرد مورد نظر ارسال می شود. البته هر کدام دارای شرایط و قوانین خاصی است که بالاتر به تمامی قوانین و ضوابط اشاره شده است.

از معروف ترین این مورد را می توان به دعوتنامه های توریستی، تجاری، نمایشگاهی، کاری و پزشکی اشاره کرد که در ادامه به شرح هر یک به صورت مجزا می پردازیم هر یک از دعوتنامه ها در صورت شرایط مخصوص دو طرف قابل ارسال و اخذ می باشد و هر فرد جهت ارسال دعوتنامه باید مدارک لازم را به سفارتخانه ارائه نماید و با بررسی مدارک توسط تیم فنی تصمیم جهت ارسال و یا عدم ارسال دعوتنامه صورت می گیرد.

دعوتنامه آلمان

دعوتنامه های پزشکی آلمان:

کشور آلمان از نظر پزشکی در رتبه بالایی قرار دارد، بدین دلیل تقاضا برای ورود به این کشور جهت درمان بسیار زیاد می باشد که البته افراد جهت ورود به کشور آلمان و استفاده از خدمات درمانی این کشور باید از سوی کلینیک و بیمارستان های معتبر دعوتنامه ای مبنی بر دعوتنامه پزشکی دریافت نمایید. البته گاهی جهت برگزاری سمینارهای پزشکی و غیره چنین دعوتنامه هایی برای پزشکان و افراد دیگر ارسال می شود و چون بحث اصلی در خصوص پزشکی می باشد دعوتنامه آن به دعوتنامه پزشکی شهرت دارد.

دعوتنامه های کاری آلمان:

دعوتنامه های کاری توسط کارفرما برای دیگر اشخاص که از نظر کاری با هم در ارتباط هستند ارسال می شود و هدف از ارسال دعوتنامه کاری افزایش تعاملات کاری و عقد قراردادهای کاری می باشد. گاهی دعوتنامه کاری جهت استخدام فرد صورت می گیرد و در این صورت فرد استخدام کننده باید تمامی هزینه های مربوط به فرد استخدام شده را تامین نماید. دعوتنامه های کاری به صورت الکترونیکی برای شخص مورد نظر ارسال می شود.

دعوتنامه آلمان

دعوتنامه های تجاری آلمان:

یکی از پر تقاضا ترین دعوتنامه آلمان، دعوتنامه های تجاری می باشد این دعوتنامه ها برای افرادی که در شرکت های مختلف فعالیت دارند ارسال می شود. در این نوع دعوتنامه آلمان باید، هدف و زمان دقیق سفر به این کشور درج شود و همچنین در دعوتنامه باید درج شود که هزینه های سفر و اقامت بر عهده دعوت کننده و یا بر عهده دعوت شونده می باشد، چرا که هر کدام دارای شرایط و ضوابط مخصوصی است.

دعوتنامه آلمان

دعوتنامه های نمایشگاهی آلمان:

کشور آلمان یکی از برترین کشورها در خصوص برگزاری انواع نمایشگاه ها می باشد. این مسئله سبب افزایش درخواست دعوتنامه آلمان جهت برگزاری و یا بازدید از نمایشگاه می باشد که به چنین دعوتنامه ای دعوتنامه نمایشگاهی گفته می شود. اغلب نمایشگاه هایی که در آلمان برگزار می شود عبارتند از: نمایشگاه مد و جواهرات، نمایشگاه ساختمان و سخت افزار، نمایشگاه فرش، نمایشگاه اتومبیل، نمایشگاه غذای ارگانیک می باشد.

دعوتنامه نمایشگاهی بسیار به دعوتنامه تجاری شباهت دارد و در ارسال آن باید قوانین کشور آلمان از جمله مدت زمان اقامت در آلمان و دلیل سفر به آلمان ذکر شود.

دعوتنامه های توریستی آلمان: 

دعوتنامه توریستی آلمان از ابتدایی ترین و پر تقاضا ترین نوع دعوتنامه آلمان می باشد و اغلب جهت دیدار با دوستان، آشنایان و اقوام افراد اقدام به ارسال چنین دعوتنامه هایی می کنند این نوع دعوتنامه به صورت رسمی و غیر رسمی ارسال می شود و در صورت رسمی بودن دعوتنامه باید فرد ارسال کننده دعوتنامه، تقبل هزینه های فرد دعوت شده را بر عهده بگیرد و آن را با ارائه تعهد نامه تضمین نماید. در این نوع دعوتنامه سفارت آلمان روابط فامیلی بین افراد دعوت کننده و دعوت شونده را بررسی می نماید و در صورت وجود روابط فامیلی دعوتنامه توریستی ارسال می شود. جهت اثبات روابط فامیلی ارائه گواهی تولد و یا شناسنامه کفایت می کند.

دعوتنامه تحصیلی آلمان: 

کشور آلمان چند سالی که جهت افزایش دانش بومی خود از متخصصان و دانشجویان خبره جهت تحصیل به کشور خود دعوت به عمل می آورد. در واقع کشور آلمان با استفاده از این عمل می تواند روابط علمی بین کشور خود را با سایر کشورها ارتقا دهد. این نوع دعوتنامه دارای زمان اعتبار و قوانین مخصوصی می باشد که دانشگاه ارسال کننده و فرد دریافت کننده باید به صورت دوطرفه تمام قوانین را بپذیرند. البته با اتمام هر دوره تحصیلی افراد می توانند دعوتنامه دیگری جهت ادامه تحصیل در مقطع بالاتری را دریافت نمایند.

بیمه مسافرتی دعوتنامه های آلمان چیست؟

پس از اخذ ویزای آلمان افراد قبل از سفر به این کشور باید فرد تحت پوشش یکی از بیمه های درمانی کشور آلمان قرار گیرند که این بیمه در تمامی کشورهای عضو شینگن اعتبار دارد و تا پایان زمان حضور فرد در این کشور دارای اعتبار می باشد و فرد می تواند در خصوص هر نوع بیماری از بیمه استفاده نماید.

سوال های رایج در استفاده از دعوتنامه آلمان:

در زمان ارسال دعوتنامه آلمان برای ارسال و دریافت سوالاتی خواهند داشت که متداول ترین سوالات در این خصوص به شرح زیر می باشد.

– دعوتنامه چیست؟ 

– چگونه می توان درخواست دعوتنامه داد؟

– انواع دعوتنامه آلمان چیست؟

– شرایط ارسال دعوتنامه آلمان چگونه می باشد؟

– نحوه افزایش درخواست زمان دعوتنامه به چه طریقی می باشد؟

– از زمان ارسال دعوتنامه، دعوتنامه آلمان تا چه زمانی اعتبار دارد؟

– نحوه اثبات روابط فامیلی جهت ارسال دعوتنامه توریستی چگونه می باشد؟

– تفاوت بین دعوتنامه رسمی و غیر رسمی چه چیزی می باشد؟

– فرد ارسال کننده دعوتنامه باید دارای چه شرایطی باشد؟

– فرد دریافت کننده دعوتنامه باید دارای چه شرایط و ویژگی باشند؟

سوالات نام برده برخی از سوالاتی می باشد که برای دو طرف دعوت شونده و دعوت کننده حائز اهمیت خواهد بود و در توضیحات ارائه شده افراد به سادگی می توانند تمامی اطلاعات لازم را بدست آورند.