دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه فرانسه : اگر به دنبال دعوتنامه فرانسه هستید در این مقاله همراه ما باشید در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد دعوتنامه فرانسه بپردازیم. سفرهای مختلفی که برای فرانسه انجام می شود نیازمند داشتن دعوتنامه است و بدون داشتن دعوتنامه در بسیاری از موارد سفر به فرانسه غیرممکن است با توجه به نوع سفری که دارید باید دعوتنامه مورد نظر خود را پیش از سفر تهیه کنید و آن را به همراه سایر مدارک به سفارت فرانسه تحویل دهید.

دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه فرانسه و انواع آن

دعوتنامه فرانسه از جمله مهمترین مدارکی است که برای اخذ ویزای فرانسه لازم است و باید زمانی که مدارک دیگر تحویل داده می شود دعوتنامه نیز در وقت سفارت آماده و ارائه گردد. هر چند ارائه دعوتنامه کشور فرانسه به معنی قطعی شدن اخذ ویزا نیست ولی در گاهی از موارد شما نمی توانید بدون ارائه دعوتنامه، ویزای این کشور را اخذ کنید برای مثال اگر به منظور شرکت در یک نمایشگاه به این شرکت بروید و دعوتنامه نداشته باشید موفق به اخذ ویزا نخواهید شد در مورد ویزای کار و تجاری نیز ارائه دعوتنامه ضروری است. دعوتنامه ای که برای سفر به فرانسه صادر می شود با توجه به نوع سفر شما چند نوع می باشد: ۱٫ دعوتنامه توریستی ۲٫ دعوتنامه دیدار آشنایان ۳٫ دعوتنامه تجاری ۴٫ دعوتنامه نمایشگاهی ۵٫ دعوتنامه کاری ۶٫ دعوتنامه تحصیلی

دعوتنامه فرانسه

نکاتی در رابطه با ارسال دعوتنامه فرانسه

توجه به نکاتی که در ادامه می آید به منظور ارسال دعوتنامه از فرانسه ضروری است:

  • اولین موردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید رابطه کسی که دعوتنامه را از فرانسه ارسال می کند با کسی که دعوتنامه را در ایران دریافت می کند مشخص شود و مدارک معتبر در این زمینه به سفارت فرانسه ارائه گردد وگرنه دعوتنامه مورد پذیرش نخواهد بود.
  • کسی که دعوتنامه را از کشور فرانسه ارسال می کند باید مشخص خود را بصورت دقیق ذکر کند.
  • کسی که ویزای فرانسه را درخواست کرده است باید محل دقیق اقامت خود را مشخص کند و این محل نیز در دعوتنامه ذکر گردد.
  • یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد تاریخ تنظیم دعوتنامه است که باید در دعوتنامه درج شود.
  • ارسال دعوتنامه از سوی شخص دعوت کنند با استفاده از پست بین الملل انجام بگیرد و روند ارسال آن هم پیگیری شود تا در اسرع وقت به شخص دعوت شونده برسد.
دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه توریستی فرانسه

یکی از انواع دعوتنامه فرانسه، دعوتنامه توریستی این کشور است، از آنجا که کشور فرانسه از مهم ترین کشورها در زمینه گردشگری به حساب می آید در حال حاضر مسافران زیادی از کشورهای مختلف به این کشور سفر می کنند لذا کسانی که می خواهند سفر توریستی به فرانسه داشته باشند لازم است که دعوتنامه فرانسه توریستی را داشته باشند. اگر یکی از اقوام یا آشنایان شما در یکی از شهرهای این کشور حضور دارد برای سهولت در اخذ ویزای این کشور می توانید درخواست دعوتنامه فرانسه را داشته باشید. دعوتنامه ای که برای شما ارسال خواهد شد باید به زبان فرانسوی نوشته شود و محتوای دعوتنامه نیز باید بر اساس اهداف سفر شما یعنی توریستی باشد در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و احتمال دارد که روند رسیدگی به پرونده شما نیز دچار وقفه شود و در موعد مقرر نتوانید به سفر بروید.

دعوتنامه توریستی که برای فرانسه اخد می کنید نمی تواند تضمین قطعی برای اخذ ویزای این کشور باشد ولی به شما کمک خواهد کرد تا در پروسه اخذ ویزا مدت زمان کمتری را صرف کنید. در صورتی که به دنبال این هستید که سفر توریستی به فرانسه داشته باشید توصیه می شود که به منظور اخذ ویزای این کشور در اسرع وقت برای دریافت دعوتنامه این کشور اقدام کنید.

دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه دیدار آشنایان فرانسه

یکی دیگر از انواع دعوتنامه فرانسه مربوط به دعوتنامه دیدار با خانواده و آشنایان است به منظور ارسال این دعوت نامه ضروری است که شخص دعوت کننده به مسئول آن در رداری این کشور مراجعه کند. ابن دعوتنامه برای افراد خویشاوند از جمله خواهر، برادر، پدر، مادر، مادربزرگ، پدربزرگ، نوه، برادر زاده، خواهر زاده و…میتواند ارسال شود و در واقع در مقایسه با دیگر خویشاوندان از اولویت اصلی در اخذ دعوتنامه فرانسه هستند. یکی از مهمترین اتی که در مورد دعوتنامه دیدار آشنایان در فرانسه باید مورد توجه قرار گیرد این است که از انجام سفر خانوادگی اجتناب شود در صورتی که دعوتنامه برای تمام اعضای خانواده فرستاده ود در این صورت احتمال دارد که مسئول سفارت فرانسه سخت گیری بیشتری را در طول صاحبه و صدور ویزا به کار بگیرد.

در صورتی که قصد دارید دعوتنامه کشور فراتسه را برای پدر، مادر، پدربزرگ و یا مادر بزرگ خود ارسال کنید به منظور کمک در روند درخواست ویزای آنها توصیه می شود که متن است ویزای آنها را نیز خودتان به زبان فرانسوی بنویسید تا نتیجه مثبتی را به دنبال داشته باشد.

دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه تجاری فرانسه

دعوتنامه فرانسه برای سفر به این کشور شامل دعوتنامه تجاری نیز می شود کسانی که به دنبال سفر تجاری هستند باید برای دریافت دعوتنامه فرانسه از نوع تجاری اقدام کنند. فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته از لحاظ اقتصادی و تجاری محسوب می شود لذا سفرهای تجاری به این کشور فراوان انجام می پذیرد. در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستید و یا می خواهید در یک همایش و کنفرانس تجاری شرکت کنید و یا ملاقات و جلسه کاری داشته باشید برای دریافت دعوتنامه تجاری این کشور می توانید اقدام کنید. برای دریافت دعوتنامه تجاری باید از طرف کسانی که شما را به جلسه، همایش، ملاقات کاری، سرمایه گذاری، داد و ستد و… دعوت می کنند برای شما دعوتنامه صادر شود و به همراه این دعوتنامه نیز مدارک لازم ارائه شود و جزئیات سفر با دقت در دعوتنامه ذکر گردد برخی از سفرهای تجاری وجود دارند که بدون اخذ دعوتنامه امکان گرفتن ویزا برای آنها وجود ندارد.

دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه نمایشگاهی فرانسه

از دیگر انواع دعوتنامه فرانسه می توانیم به دعوتنامه نمایشگاهی این کشور اشاره داشته باشیم، کسانی که می خواهند در یک نمایشگاه بین المللی در کشور فرانسه شرکت کنند باید به دنبال اخذ این دعوتنامه فرانسه باشند که معمولا به چند نوع تقسیم می شود:

  • کسانی که در یک نمایشگاه غرفه دارند و به دنبال این هستند که محصولات و ایده خود را به مراجعه کنندگان نشان دهند این افراد ضروری است که دعوتنامه نمایشگاهی را که از طرف مسئولان نمایشگاه دریافت کرده اند را به سفارت تحویل دهند.
  • کسانی که در زمینه نمایشگاه بین المللی که در کشور فرانسه برگزار می شود در حال تحصیل می باشند و به دنبال افزایش اطلاعات خود هستند می توانند از مسئولین برگزاری نمایشگاه درخواست صدور دعوتنامه کشور فرانسه را برای حضور در این نمایشگاه داشته باشند.
  • کسانی که زمینه فعالیت آن مرتبط با نمایشگاهی است که برگزار می شودو به دنبال این هستند که کسب کار خود را رونق و بهبود ببخشند با ارائه مدارک مورد نیاز می توانند از مسئولین برگزار کننده نمایشگاه درخواست کنند که برای آنها دعوتنامه نمایشگاهی صادر کنند.
  • اشخاصی که به دنبال خرید محصول مورد نظر از نمایشگاه مورد نظر هستند می توانند درخواست دریافت دعوتنامه داشته باشند.
  • در برخی از موارد شرکت هایی نیز وجود دارند بدون این که خودشان درخواستی مبنی بر دریافت دعوتنامه داشته باشند برای آنها دعوتنامه ارسال می شود و می توانند برای دریافت ویزای نمایشگاهی فرانسه اقدام کنند.

نکته ای که در مورد دعوتنامه نمایشگاهی فرانسه باید مورد توجه قرار گیرد این است که در این دعوتنامه نیز باید جزئیات سفر و همچنین تاریخ شروع و پایان نمایشگاه باید ذکر گردد.

دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه کاری فرانسه

یک نوع دیگر از دعوتنامه فرانسه، دعوتنامه کاری فرانسه است. فرانسه از جمله کشورهایی است که در آن فرصت های شغلی زیادی وجود دارد لذا در صورتی که از تخصص خاصی برخوردار باشید برای اشتغال در این کشور می توانید اقدام کنید و برای همین منظور نیز داشتن دعوتنامه کاری فرانسه الزامی است که این دعوتنامه باید از سوی شرکت یا کارفرمایی که می خواهد شما را استخدام کند صادر شود. در صدور دعوتنامه کاری فرانسه باید به جزئیات ذیل توجه گردد:

  • نیروی کاری که جذب می شود بر اساس قوانین فرانسه باشد
  • صلاحیت و کارایی فرد جهت فعالیت در کشور فرانسه اثبات شود
  • امور اقامت شخص دعوت شده باید توسط دعوت کننده بر عهده گرفته شود
  • در برخی موارد نیز شخص دعوت کننده باید محل اقامت فرد متقاضی را تعیین کند و آدرس آن را نیز در دعوتنامه ذکر کند.
  • مدرک معتبر در مورد شرکت ثبت شده نیز باید ارائه شود.
  • کسی که از سوی کارفرمای فرانسوی استخدام می شود باید مسئولیت آن توسط وی پذیرفته و تایید شود.
دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه تحصیلی فرانسه

یکی دیگر از انواع دعوتنامه فرانسه مربوط به دعوتنامه تحصیلی فرانسه است کسانی که می خواهند در کشور فرانسه به تحصیل مشغول شوند ضروری است که این دعوتنامه را اخذ کنند فرانسه از جمله کشورهایی است که دانشگاه های معتبر زیادی دارد و دانشجویان و دانش آموزان زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل در فرانسه حضور پیدا می کنند. اگر می خواهید در این کشور مشغول به تحصیل باشید به منظور تسهیل در روند صدور ویزای تحصیلی ضروری است که دعوتنامه ارسال شده از دانشگاه مدنظر را به سفارت این کشور به همراه سایر مدارک خواسته شده تحویل دهید. در صورتی که دعوتنامه تحصیلی را ارائه ندهید برای شما ویزا تحصیلی صادر نخواهد شد. بسیاری از دانشگاه ها پس از پذیرش برای شما دعوتنامه ارسال می کنند.

دعوتنامه فرانسه

مشخصات فرد ارسال کننده دعوتنامه فرانسه

کسی که دعوتنامه فرانسه را ارسال می کند باید یکسری مشخصات و ویژگی ها را داشته باشد در غیر اینصورت امکان ارسال دعوتنامه این کشور مقدور نیست.

  • شخص دعوت کنند باید بالغ باشد و اقامت دائم فرانسه را نیز داشته باشد و سن قانونی مشخص شده را نیز داشته باشد.
  • وضعیت مالی وی مناسب باشد و مالیات ها را نیز در موعد مقرر پرداخت کرده باشد.
  • حداقل حقوق ماهیانه را که در کشور فرانسه تعین شده است را داشته باشد.
  • دارای خانه باشد و یا این که محل اقامت وی از متراژ مناسبی برخوردار باشد. در صورتی که بررسی های لازم انجام شود و بعد آن مشخص شود که محل اقامت وی شرایط لازم برای اقامت مهمان را ندارد با درخواست شخص دعوت کننده موافقت نمی شود.
دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه فرانسه برای افراد کمتر از ۱۸ سال

در صورتی که کسی که به فرانسه سفر می کند دارای سن کمتر از هجده سال باشد ضروری است که تمامی مدارکی که برای صدور ویزای وی از جمله دعوتنامه لازم است توسط والدین و با رضایت آنها صادر شود در غیر اینصورت ویزا برای وی صادر نخواهد شد و پرونده نیز رسیدگی نخواهد شد.

دعوتنامه فرانسه

مدارک لازم برای ارسال دعوتنامه فرانسه

مدارک لازم برای ارسال دعوتنامه فرانسه

شخصی که شما را به فرانسه دعوت می کند باید مدارک لازم را به سفارت این کشور یا قسمت مربوطه تعیین شده تحویل دهید مهم ترین مدارک قابل ارائه موارد ذیل هستند:

  • برای اثبات هویت شخص دعوت کننده کارت شناسایی، کارت اقامت و یا پاسپورت ارائه شود.
  • مدارک لازم به منظور اثبات داشتن مسکن در فرانسه ارائه شود این مدارک می تواند قبوض گاز، برق، آب، تلفن، قرارداد اجاره منزل و… باشد.حداکثر تاریخ این مدارک باید به سه ماه قبل تر تعلق داشته باشد و گواهی های که قبل تر از سه ماه ارائه می شود قابل قبول نیستند.
  • فیش حقوقی سه ماه قبل ارائه گردد.
  • ارائه گواهی پرداخت مالیات نیز ضروری است.
  • از شخص دعوت کننده برای اثبات توانایی مالی خود ممکن است که مدارک دیگری هم خواسته شود.
  • شخص دعوت کننده همچنین ضروری است که تمبر مالیاتی نیز تهیه کنید واز طریق اداره مالیات و دفترهای فروش روزنامه قابل تهیه است.

برای کسانی که بالای هجده سال سن دارند باید دعوتنامه جداگانه ارسال شود بر اساس قوانین برای زوجی که فرزندان آنها سن کمتری از هجده سال دارند امکان ارسال یک دعوتنامه وجود دارد.

سفر به فرانسه

فرانسه یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی است در طول سال مسافران زیادی از کشورهای مختلف به فرانسه سفر می کنند با توجه به این که فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است سفرهایی که به این کشور انجام می پذیرد در قالب های مختلف است. سفرهای توریستی، دیدار آشنایان، سفرهای کاری، تجاری، بازدید از نمایشگاه، تحصیلی و… از جمله سفرهای متداول به این کشور است برای سفر به فرانسه نیازمند اخذ ویزا هستید، اخذ ویزا نیز مراحل خاص خود را دارد و باید یکسری مدارک نیز تحویل داده شود یکی از مهم ترین مدارک لازم برای سفر به فرانسه، دعوتنامه فرانسه است که با توجه به نوع سفر باید دعوتنامه مورد نظر نیز ارائه شود. دعوتنامه کشور فرانسه باید یکسری ویژگی هایی داشته باشد که به آن اشاره خواهد شد.