ویزای هلند

ویزای هلند : هلند کشوری است که بسیاری از افراد به خاطر محیط آرام و زیبای آن و همچنین دانشگاه های خوب آن، برای گردش و تحصیل انتخاب می کنند. برای ورود به کشور هلند، داشتن ویزای هلند از شروط مهم است و هر شخصی بعد از گذرنامه باید ویزای هلند را جهت اجازه ورود به کشور هلند داشته باشد. برای دریافت ویزای کشور هلند، باید مدارکی را از قبل تهیه کرد و به مراکز خدمات ویزا جهت مشاوره و … مراجعه نمود تا روند دریافت ویزای هلند سریعتر و بهتر پیش رود.

ویزای شنگن هلند

اگر شما هم قصد گرفتن ویزای هلند را دارید، حتما در مورد ویزای شنگن شنیده اید. در اینجا توضیح مختصری برای آشنایی با این نوع ویزا خواهیم داد. می توان گفت این ویزا برای عملی ساختن یک اروپای بدون مرز است. به زبان ساده شما می توانید با داشتن این ویزای شنگن امروزه به راحتی به ۲۶ کشور اروپایی سفر کنید بدون اینکه ویزای کشور دوم یا … نیاز باشد. این ویزا بیشتر برای هدف توریستی و گشت و گذار و تعطیلات استفاده می شود و دارای انواع A، B، C، D و LTV می باشد. که برای آشنایی بیشتر با آنها می توانید به سایت خدمات ویزا مراجعه کرده و اطلاعات جامعی را دریافت کنید که وکلای این مرکز آمادگی انجام مراحل اخذ ویزای هلند شما عزیزان را دارد. مسلما هلند هم عضو ناحیه شنگن می باشد و برای گرفتن ویزای شنگن هلند باید مدارک لازم را تهیه و همچنین نوع ویزای شنگن را متناسب با هدف خود انتخاب کنید. برای مشاهده مدارک مورد نیاز و نحوه تهیه آنها به سایت خدمات ویزا مراجعه نمایید.

ویزای هلند

ویزای توریستی هلند

از جمله زیر مجموعه ویزای هلند، ویزای توریستی است. اگر شما دارای ویزای شینگن باشد شاید بتوان گفت به نوعی ویزای توریستی را دریافت کرده اید. همانطور که گفته شد این ویزا صرفا به قصد سفرهای تفریحی و تعطیلات و … است. اما اگر در طول سفر به کشور هلند، قصد شرکت در یک فعالیت رسمی را دارید یا می خواهید کسب و کاری شرکت کنید باید نسب به اخذ ویزای متناسب با آن اقدام کنید. ویزای توریستی به دو نوع ویزای یکبار ورود و چند بار ورود تقسیم می شود که با توجه به خواست شما صادر خواهد شد. از مدارک مهم مورد نیاز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای هلند
  • شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه
  • دو قطعه عکس رنگی (مطابق با شرایط گفته شده)
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت
  • و سایر مدارک دیگر
ویزای هلند

ویزای کاری هلند

از جمله مواردی که برای دریافت ویزای هلند برای آن اقدام می شود، ویزای کاری است. اگر شما هم رویای کار در هلند را دارید و متناسب با شرایط و حرفه و تخصص شما موقعیتی فراهم شده است که می خواهید برای کار به کشور هلند بروید باید برای دریافت ویزای هلند و مورد ویزای کاری اقدام کنید. با داشتن این ویزا می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و در نهایت اقامت این کشور را دریافت کنید. ویزای هلند برای کار خود دارای چند نوع است:

  • ویزای جستجوی کار: طبق این ویزا بعد از اینکه وارد کشور هلند شدید،به مدت حداکثر ۶ ماه فرصت دارید که کار مورد نظر خود را پیدا کنید. (البته درهلند این ویزا داده نمی شود)
  • ویزای پیشنهاد کار: در این ویزا شما بعد از اینکه کارفرمای مورد نظر شما بعد از ۳ ماه آگهی در کشور هلند و بعد از آن به مدت ۳ ماه در منطقه شنگن اطلاعیه جذب کارمند را منتشر کرده باشد و شخص مورد نظر را پیدا نکرده باشد میتوانید اقدام کنید.

البته انواع دیگری نیز برای ویزای هلند به منظور انجام کار وجود دارد که می توانید شرایط آنها را در سایت خدمات ویزا و ویزای هلند مشاهده نمایید.مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری و تجاری هلند:

  • فرم درخواست ویزای کاری یا تجاری
  • گذرنامه، دو قطعه عکس
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • قرارداد کاری (برای ویزای کار هلند)

و موارد دیگر که جهت مشاوره و راهنمایی برای دریافت ویزای کار کشور هلند می توانید با سایت خدمات ویزا تماس حاصل فرمایید.

ویزای هلند

ویزای تجاری هلند

از جمله مواردی که برای دریافت ویزای هلند اقدام می شود، ویزای تجاری هلند است. در مورد دریافت ویزای تجاری هلند هم اگر قصد شرکت در کنفرانس، ورکشاپ، نمایشگاه تجاری و … را دارید می توانید اقدام کنید. اما اگر قصد فعالیت کاری را دارید باید ویزای کاری را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تجاری هلند:

  • فرم درخواست ویزای کاری یا تجاری
  • گذرنامه، دو قطعه عکس
  • نامه تمکن مالی و حمایتی یا ترکیبی از تمکن مالی و حمایتی
  • بیمه مسافرتی
  • قرارداد کاری (برای ویزای کار هلند)
ویزای هلند

ویزای خویشاوندی و دیدار بستگان هلند

از دیگر زیر مجموعه ویزای هلند، ویزای دیدار با بستگان و خانواده درجه یک و درجه دو است. که اعتبار آن بین ۲ تا ۶ ماه می باشد. می توانید برای دریافت این ویزا، ویزای شینگن را دریافت کنید و به راحتی به دیدار بستگان خود بروید. برای دریافت ویزای دیدار بستگان و شینگین هم مدارک اولیه وجود دارد. برای مثال گذرنامه، تمکن مالی و … . اما در صورتی که سوال خاصی در مورد نحوه دریافت ویزای هلند به منظور دیدار با خانواده و بستگان خود دارید اطلاعات تکمیلی را می توانید از سایت خدمات مطالعه فرمایید و راهنمایی های لازم را توسط وکلای این مجموعه دریافت نمایید.

ویزای هلند

ویزای تحصیلی هلند

شاید بتوان گفت یکی از محبوب ترین ویزای هلند، ویزای تحصیلی می باشد. کشور هلند دارای دانشگاه های معتبر و پیشرفته ای است و هر ساله پذیرای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه در دوره های مختلفی تحصیلی می باشد. با توجه به سیاست های اخیر اتحادیه اروپا، به کشور هلند بودجه ای داده شده است که در زمینه تحصیل سرمایه گذاری کند و این خود اهمیت تحصیل و بالا بودن کیفیت آموزش در این کشور را می رساند. از جمله معروف ترین دانشگاه های این کشور می توان به دلفت و آیندهون اشاره کرد. تحصیل در دانشگاه های هلنند به دو زبان انگلیسی و هلندی می باشد. اگر سن شما زیر ۱۸ سال است و قصد تحصیل در کشور هلند را دارید از بین مدارسی که وجود دارد، مراکزی که از سیستم آموزشی HAVO پیروی می کنند را انتخاب کنید. زیرا بیشترین تطابق را با سیستم آموزشی ایران دارد. برای انجام سریع روند کار خود برای پیدا کردن مدرسه مناسب، سرویس خدمات ویزای هلند این مجموعه شما را هدایت خواهد کرد و می توانید روند کار را به وکلای این مجموعه بسپارید. همچنین برای آشنایی با دیگر دوره های می توانید مطالب تکمیلی را از سایت خدمات ویزا و بخش ویزای هلند دریافت نمایید.

اگر قصد تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را در دانشگاه های هلند دارید باید گفت که مدت تحصیل در این دوره ها متفاوت است. دوره لیسانس بین ۳-۴ سال، فوق لیسانس ۱-۲ سال و دکتری ۲-۴ سال می باشد و در مقاطع دکتری و لیسانس عمدتا به شیوه تحقیقاتی تحصیل صورت می گیرد. در ادامه به دلیل اهمیت موضوع تحصیل در هلند و اخذ ویزای هلند برای تحصیل، با انواع شرایط تحصیلی هلند آشنا می شویم.

ویزای هلند

شرایط تحصیل در کشور هلند

همانطور که گفته شد سطح تحصیل در کشور هلند بالا می باشد و بودجه اختصاصی به آن داده شده است. از این رو افراد بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در کشور هلند درخواست می دهند. همچنین بعد از تحصیل به علاقمندان مهاجرت به کشور هلند به مدت یکسال زمان داده می شود تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند. بنابراین با کار در این کشور می توانند ویزای خود را تمدید کنند و یا در صورت تمایل دائم و بعد اقامت این کشور را دریافت کنند.

ثبت نام در دانشگاه های هلند بسته به نوع دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی فرد متفاوت است، اما عموما بین اول ژانویه تا اواخر ماه ژوئن است و شروع کلاس ها ماه سپتامبر می باشد بنابراین باید نسبت به تهیه مدارک و اخذ ویزای هلند و سایر مدارک و ثبت نام در دانشگاه هر چه سریعتر متقاضی اقدام کند. لازم به ذکر است که در صورت پرداخت هزینه به دانشگاه متقاضی باید هزینه های که دانشگاه مقرر کرده، برای مثال بیمه و خوابگاه(حداقل ۳ ماه) و … را پرداخت نماید.

تحصیل در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند باید مدرک دیپلم (معدل بالای ۱۲) و مدرک زبان را داشته باشید. در صورتی که شرایط اخذ مدرک زبان را نداشته اید می توانید از کالج های زبان در کشور هلند استفاده کنید و مدرک زبان خود را بگیرید. در مقطع کارشناسی، دروس به زبان آلمانی ارائه می شود بنابراین مدرک زبان B1 یا B2 آلمانی باید ارائه شود. مدت زمان دوره کارشناسی ۴ سال می باشد. شهریه دانشگاه بین ۸-۱۰ هزار یورو همچنین دانشجو می تواند مدت ۱۰ ساعت در هفته به کاری مشغول باشد.

ویزای هلند

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

داشتن مدرک مقطع کارشناسی و مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۶٫۵ از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در هلند است و مدت ۲ سال زمان برای پایان این دوره می باشد. شهریه این مقطه بین ۱۱-۱۵ هزار یورو می باشد و دانشجو هم می تواند در هفته ۲۰ ساعت به فعالیت دیگر (انجام کار) بپردازد.

تحصیل در مقطع دکتری

داشتن مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷ از شرایط اولیه پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری می باشد. مدت این دوره ۴ سال است و دانشجوی دوره دکتری اجازه ۳۰ ساعت کار در هفته را دارد.

شرایط تحصیل رایگان در هلند

برای پرداخت هزینه های تحصیل در کشور هلند، دانشجو یا می تواند خود هزینه دانشگاه را پرداخت نماید یا از بورسیه های تحصیلی استفاده کند که در این صورت دانشگاه اگر شما در مقطع دکتری باشید ماهانه حدود ۲ هزار یورو به شما خواهد داد بسته به نوع سبک زندگی شما این مبلغ میتواند مناسب و یا کم باشد.

ویزای هلند

روش های تحصیل رایگان در کشور هلند

تحصیل رایگان در هر کشوری که مورد نظر ماست بسیار حائز اهمیت است، زیرا می توانیم با خیال راحت به تحصیل بپردازیم و نگران پرداخت شهریه نیستیم. برای اینکه بتوانیم از خدمات تحصیل رایشگاه بهره مند شویم روش ها و شرایطی از سوی کشور هلند قرار داده شده است که در اینجا به بررسی آن ها می پردازیم.

تحصیل رایگان از طریق گرفتن بورس تحصیلی

بورس تحصیلی خود به سه قسمت، تخفیف در شهریه، تحصیل کاملا رایگان و دریافت کمک هزینه تقسیم می شود. علاوه بر این موارد همچنین کمک هزینه مسکن و خدمات درمانی هم جز خدماتی است که تحت عنوان student grants به دانشجوهای بین المللی داده می شود.

از شرایطی که فرد باید داشته باشد تا کمک هزینه تحصیلی را دریافت کند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سن کمتر از ۳۰ سال
  • فرد از توابع کشورهای اروپایی باشد و در کشور هلند یا به کار مشغول بوده باشد و یا در ۵ سال گذشته اقامت این کشور را گرفته باشد.

شرایط دریافت وام دانشجویی برای تحصیل رایگان در هلند به این دوره است:

  • سن کمتر از ۳۰ سال
  • دارای حساب بانکی در کشور هلند
  • فرد باید دارای کد شناسایی شهروندی باشد

دانشجو تا ۷ سال می تواند از این کمک های تحصیلی بهره مند باشد و بعد از آن باید نسبت به بازپرداخت آن ها اقدام کند.

ویزای هلند

ویزای سوئد

شرایط بورس تحصیلی هلند برای دانشجویان بین المللی و غیر اروپایی

شاید تا به اینجا در مورد تحصیل در دانشگاه های هلند و رایگان بودن دچار تردید شده باشید. اما باید گفت دولت هلند برای دانشجویان واجد شرایط غیر از اتحادیه اروپا هم شرایطی فراهم کرده است تا بتوانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. از جمله شرایط می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ملیت فرد غیر اروپایی باشد
  • فرد باید متقاضی شرکت در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد باشد. (دوره دکتری بورسیه تحصیلی در صورت داشتن داده می شود)
  • فرد نباید قبلا مدارک تحصیلی از موسسات و دانشگاه های هلند را دریافت کرده باشد.
  • فرد باید با توجه به شرایط خاص دانشگاه مورد نظر پذیرفته شده باشد.
ویزای هلند

مهاجرت به کشور هلند از طریق تحصیل

یکی از راه هایی که امکان مهاجرت به کشور هلند را فراهم می کند، مهاجرت تحصیلی است. از آنجایی که تحصیل بیش از ۱ سال به طول می انجامد، از این رو شما باید برای دریافت ویزای هلند، نسبت به دریافت ویزا یا اجازه اقامت موقت MVV که ۶ ماه اعتبار دارد، اقدام کنید که البته باید گفت MVV را دانشگاه مورد نظر شما باید فراهم کند. اما ویزای VVR از MVV مهمتر است و برای زمان تحصیل شما که بین ۱ تا ۴ سال است می باشد.

ویزای هلند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی هلند

در این بخش مدارک تحصیلی که برای ادامه تحصیل در کشور هلند و گرفتن ویزای هلند برای تحصیل است گفته می شود.

  • گذرنامه معتبر
  • شناسنامه و کارت ملی
  • دو قطعه عکس
  • مدارک تحصیلی مقاطع قبلی تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر و مورد پذیرش دانشگاه مقصد
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه مقصد
  • ارائه تمکن مالی (به منظور مهاجرت تحصیلی و در صورت نداشتن بورس تحصیلی)
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • بیمه درمانی
  • گزارش گردش حساب بانکی

و موارد دیگر که در تمامی انواع و مقاطع تحصیلی شما می توانید با سایت خدمات ویزا تماس حاصل فرمایید و با کمک وکلای این مجموعه روند کار خود را به ما بسپارید تا در اسرع وقت بهترین نتیجه را داشته باشید.

ویزای هلند

ویزای پزشکی هلند

یکی دیگر از انواع ویزای هلند، دریافت ویزای پزشکی می باشد که در دسته ویزاهای اقامت کوتاه مدت ویزای هلند طبقه بندی می شود. ویزای پزشکی با نان ویزای درمانی هم بعضا شناخته می شود. از طرفی شما در صورتی که ویزای شینگن نوع C را داشته باشید این ویزا از نوع رمانی محسوب می شود و آن را پوشش می دهد. ویزای پزشکی به بیماری هایی مانند انواع تومورهای سرطانی قابل درمان، سینه، مغز و استخوان، تومورهای بدخیم که در مراحل اولیه هستند، جراحی های پیوندی و … . مدارک مورد نیاز:

  • گذرنامه معتبر، شناسنامه، کارت ملی، دو قطعه عکس
  • فرم تقاضای ویزای پزشکی و اعزام بیمار
  • ارائه مدارک به جهت تامین هزینه های مالی مربوط به معالجه و درمان
  • بیمه مسافرتی
  • اسناد ملکی
  • دعوت نامه رسمی از بیمارستان که تاریخ و مدت زمان درمان و هزینه های آن دقیق توضیح داده شده باشد.

لازم به ذکر است که باید به سفارت اثبات شود که در کشور ایران روند درمان بیمار میسر نخواهد بود.

ویزای هلند

ویزای کارائیب

یکی دیگر از موارد ویزای هلند، ویزای کاراییب می باشد. اگر شما هم قصد سفر به بخش های کاراییب حوزه پادشاهی هلند را دارید باید نسبت به اخذ ویزای هلند مربوط به حوزه کارائیب یا ویزای کارائیب اقدام کنید که مدت اقامت کمتر از ۹۰ روز است، اگر می خواهید در ناحیه کارائیب طولانی تر از ۹۰ روز متوالی بمانید، باید اجازه اقامت داشته باشید. مجوز اقامت توسط مقامات معتبر کشور به مکانی که شما تمایل دارید بروید صادر می شود.

ویزای هلند

چرا باید برای دریافت ویزای هلند کار را به سایت خدمات ویزا سپرد؟

همانطور که میدانیم مراحل مربوط به اخذ ویزای هلند و یا هر کشور دیگر پروسه ای نسبتا طولانی دارد و قوانین خاصی را در بر می گیرد. اگر بخواهیم تمامی این قوانین را مورد بررسی قرار دهیم و پروسه مربوط به دریافت ویزا را طی کنیم زمان طولانی ای را در بر میگیرد و باعث از دست دادن زمان و برخی فرصت ها می شود. از طرف ما ارگ مطالعاتی را داشته باشیم درباره قوانین، باید گفت که هر ماده قانون تبصره هایی دارد که ممکن است ما از آنها مطلع نباشیم و این یا به ضرر ما باشد و یا به نفع ما. از این رو مراجعه به دفاتر خدمات ویزا کار را برای ما آسانتر می کند و روند دریافت ویزا سریعتر و آسانتر طی خواهد شد.

ویزای هلند

هلند کشوری رویایی

اگر به نقشه اروپا نگاه کنیم در شمال غرب اروپا کشور کوچک را می بینیم به نام هلند که با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه می باشد. پایتخت آن آمستردام و شهر روتردام که دومین شهر بزرگ کشور هلند است، بزرگترین بندر اروپاست. همه ما کشور هلند را به خاطر رزهای معروف آن و همچنین لاله آن می شناسیم. اما کشور هلند به کشور دوچرخه ها هم معروف است زیرا می توان گفت همه افراد با دوچرخه رفت و آمد می کنند و گفته شده تعداد دوچرخه ها حتی از انسان ها هم بیشتر است. تابستان های هلند بسیار معروف است به خاطر آب و هوای ملایم و بهاری و بیشتر توریست ها در این فصل از هلند دیدن می کنند.  از جاذبه های دیدنی هلند می توان به موزه ون گوگ گه آثار این هنرمند نقاش را در خود جای داده است، باغ کوکنهف که به بزرگترین باغ گل جهان معروف است، موزه ریجکس، پارک ملی هوگ ولوه و … .

ویزای هلند

زبان مردم هلند، هلندی می باشد. از لحاظ اقتصادی این کشور بزرگترین صادر کننده گل به جهان است و همچنین به عنوان قطب تولید کننده محصولات لبنی هم هست. کشور هلند از لحاظ امنیت به یکی از امن ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است به طوری که زندان های آن تعطیل شده است.

چگونه به کشور هلند برویم؟

اگر شما هم از علاقمندان به سفر به هلند هستید در ابتدا باید گفت که باید قصد سفر خود را به کشور هلند مشخص کنید؛ یعنی به چه منظور می خواهید به کشور هلند سفر کنید. آیا برای تفریح است، یا کار، یا تحصیل، یا ملاقات فرزند و … . بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید باید نسبت به اخذ ویزای هلند اقدام کنید و مدارک لازم را تهیه کنید. اغلب افراد که برای اولین بار به یک کشور خارجی مسافرت می کنند کمی نسبت به دریافت ویزای هلند ی اهر کشور دیگر دچار نگرانی هستند.

شما می توانید برای اطمینان از روند کار بدون هیچگونه نگرانی، به سایت خدمات ویزا مراجعه نمایید و از این طریق راهنمایی ها و مشاوره های حرفه ای را دریافت کنید یا برای تسریع در روند کار اخذ ویزای خود را به این مجموعه بسپارید. در ادامه در مورد با انواع ویزای کشور هلند و شرایط دریافت آنها بیشتر آشنا می شویم.

ویزای هلند