کشور هلند

کشور هلند یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین کشورهای جهان می باشد که با داشتن آسیاب های دشت های لاله خود توانسته است توجه میلیون ها گردشگر و توریست را از کشورهای مختلف به سوی خود جذب کند. اگر شما نیز به دنبال بازدید از بهترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری هستید می توانید سفر به این کشور را در اولویت های خود قرار داده و بهترین وبه یادماندنی ترین سفر را تجربه کنید. آب و هوای این کشور نیز بسیار معتدل بوده و بهترین زمان برای بازدید از کشور هلند فصل بهار و تابستان می باشد.با ما در خدمات ویزا همراه باشید.

کشور هلند

هلند کشوری است با جاذبه های گردشگری و بی نظیر که در قاره اروپا واقع شده است و به داشتن زیباترین و گل های لاله و آسیاب های بادی معروف است. این کشور نمونه زیبایی از یک شهر دلنشین و شگفت انگیز می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر و مسافر برای بازدید از این زیبایی ها به سوی کشور هلند روانه می شوند.

در نظر داشته باشید که این کشور همچنین یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان بوده و علاوه بر میلیون ها گردشگر، افراد بسیار زیادی نیز سالانه با اهدافی مختلفی از جمله تحصیل، سرمایه گذاری و کار و به سوی این کشور روانه می شوند و به برای داشتن زندگی بسیار موفق و بی نظیر حیات جدیدی را در این کشور شروع می کنند. کشور هلند دارای تاریخ بسیار قدیمی و کهنی می باشد که گردشگران می توانند با قدم زدن در کوچه و خیابان های این کشور به این موضوع پی ببرند.

اگر شما نیز قصد دارید تا یکی از بهترین سفرهای اروپایی خود را به سوی این کشور انجام دهید می توانید با انتخاب کشور هلند به این هدف تان دست پیدا کنید. پایتخت این کشور شهر زیبای آمستردام بوده که از مهم ترین و بهترین پایتخت های اروپایی بوده و با داشتن جاذبه های گردشگری بی نظیر و جذاب خود توانسته با دیگر پایتخت های اروپایی در صنعت گردشگری رقابت داشته باشد. از مهم ترین پایتخت های این کشور نیز می توان به فرودگاه آیندهوون، روتردام دی هیگ و خرونینگن اشاره داشت. در این مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای سفر به این کشور اطلاعاتی را به حضورتان ارائه دهیم.

کشور هلند

آب و هوای هلند

کشور هلند دارای آب و هوای بسیار مناسب و معتدل می باشد که این موضوع برای گردشگران بسیار رضایت بخش بوده و می توانند با خیال راحت در این کشور به گشت و گذار می پردازند. میانگین دما در فصل تابستان در حدود ۲۰ درجه سانتی گراد می باشد و میانگین هوا در فصل زمستان نیز حدود ۲ درجه سانتی گراد بوده که با توجه به این اطلاعات می توانید به دل نشین و خوش آب و هوا بودن این کشور پی ببرید.

گردشگران و مسافران می توانند با در نظر گرفتن فصل اوقات فراغت خود، می توانند از دمای و وضعیت شرایط اقلیمی این کشور اطلاعاتی را به دست آورده و سپس اقدام به سفر داشته باشند. اشاره به این موضوع نیز خالی از لطف نمی باشد که هر چه در شهرهای جنوبی این کشور پیش روی می کنیم به دمای آب و هوا نیز افزوده می شود و اگر شما نیز به دنبال آب و هوای گرم و معتدل هستید می توانید شهرهای جنوبی این کشور را در اولویت های بازدید خود قرار دهید.

کشور هلند

موقعیت جغرافیایی هلند

کشور هلند یکی از کوچکترین و کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی بوده که در شمال غربی قاره اروپا واقع شده و حدود ۱۶ میلیون جمعیت دارد که از این ۱۶ میلیون جمعیت حدود یک میلیون آن نیز مسلمان می باشد. هلند با کشورهایی از جمله بریتانیا، آلمان و بلژیک همسایه بوده و روابط اقتصادی بسیار خوبی را نیز با این کشورها دارد. سرزمین ها بسیار بکر و بی نظیری در این کشور وجود دارد که تمام این مناطق سهم بسزایی را در منظره شگفت انگیز این کشور و آب و هوای آن داشته است.

در نظر داشته باشید که حدود ۲۵ درصد از زمین های این کشور از سطح دریا پایین تر هستند که این امر سبب ایجاد شرایط اقلیمی بسیار خاصی را در این مناطق شده است. مساحت این کشور نیز در حدود ۴۱ هزار کیلومتر مربع بوده و حدود ۱۸ درصد کل مساحت این کشور را آب تشکیل داده است. کشور هلند در زبان مردم محلی آن به معنای سرزمین پست می باشد. البته در برخی از لغت نامه ها به هلند را به معنای سرزمین چوب معرفی کرده اند چرا که جنگل های بسیار زیادی در این کشور وجود داشته و بسیاری از خانه های این کشور نیز از چوب می باشد.

کشور هلند

 فرهنگ مردم هلند

یکی از موضوعات که گردشگران بایستی قبل از سفر خود به هر کشور در باره آن اطلاعاتی را به دست بیاورد، فرهنگ مردم آن کشور می باشد چرا که می توانند با آگاهی از قبل، راحت تر با مردم این کشور کنار آمده و سفر بسیار خوبی را تجربه کنند. از مهم ترین ویژگی های فرهنگی مردم هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          مردم هلند علاقه بسیار زیادی را به استفاده از انواع پنیر از خود نشان می دهند و در بسیاری از غذاهای خود از انواع پنیرها استفاده می کنند.

–          مردم هلند در هنگام ملاقات یکدیگر با هم سه بار روبوسی کرده و دست می دهند که البته این امر در میان مردم مسلمان این کشور رایج نمی باشد.

–          مردم هلند بی پروا و رک گویی بسیار زیادی دارند و اگر به شکل مستقیم حرفی یا انتقادی از شما داشتن، نبایستی این امر را بی ادبی تلقی کرده و ناراحت شوید.

–          در صورتی که به زبان هلندی با یک هلندی صحبت می کنید و او پاسخ شما را به زبان انگلیسی می دهد از این امر ناراحت نشوید چون مردم هلند استعداد بسیار خاصی را برای یادگیری و به کار بردن زبان از خود نشان می دهند.

–          مردم هلند ولخرجی را نوعی ویژگی منفی تلقی کرده و علاقه زیادی را در مورد صحبت کردن در حوزه ی حقوق و درآمد ندارند.

–          سر میز غذا به هیچ بهانه ای از سر میز بلند نشوید چرا که این امر را بسیار بی ادبی تلقی می کنند و از عدد ۱۳ نیز متنفر بوده و آن را عدد شوم می پندارند.

کشور هلند

بهترین زمان سفر به هلند

بسیاری از گردشگران و توریست ها به دنبال بهترین زمان ممکن برای بازدید از کشور هلند هستند تا از طریق بتوانند از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی بازدید نموده و نهایت لذت را ببرند. اگر شما نیز قصد دارید که در بهترین زمان ممکن از این کشور بازدید داشته باشید می توانید فصل بهار و تابستان را به این منظور انتخاب نمایید همچنین در نظر داشته باشید که فصل پاییز نیز یکی دیگر از زیباترین این فصل ها می باشد و گردشگران و هنرمندان بسیار زیادی برای بازدید از کشور هلند، این فصل را برای سفر خود انتخاب می کنند.

اگر می خواهید که از دشت های لاله و جشنواره های گل لاله بازدید داشته باشید می توانید فصل بهار و تابستان را انتخاب کرده و از منظره های بسیار زیبا و شگفت انگیز بازدید لازم را داشته باشند. امروزه بسیاری از تورهای گردشگری کشور هلند در سراسر جهان برگزار می شود که هر کدام از این تورها سعی بر آن دارند تا در بهترین زمان ممکن تور خود را اجرا نموده و بهترین لحظات را برای گردشگران و مسافران خود به ارمغان بیاورند.

کشور هلند

شهرهای مهم هلند

کشور هلند کشوری می باشد که در کنار برج های بسیار مدرن و زیبای خود روستاهای بسیار زیبایی را نیز دارد که گردشگران و مسافران می توانند هر دو نوع این سبک زندگی را در کنار هم مشاهده نمایند. از مهم ترین و زیباترین شهرهای کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          آمستردام: یکی از زیباترین و مهم ترین شهر های این کشور بوده و با داشتن جاذبه های بی نظیر خود توانسته است اسم بسیاری از این جاذبه ها را در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برساند.

–          بروک در واترلند: از دیگر بهترین و دیدنی ترین شهرهای کشور هلند می توان به بروک اشاره کرد که در سواحل غربی مارکرمیر واقع شده است.

–          دلفت: شهر دلفت نقاشی بسیار زیبای کشور هلند می باشد که با داشتن ساختمان ها و خیابان های طراحی شده ی خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کند. کلیسای اود کرک با داشتن ۷۵ متر ارتفاع خود توانسته است نماد این شهر بوده و بهترین جاذبه ی دیدنی این کشور نیز به شمار می رود.

–          گیتورون: این شهر با داشتن بافت روستایی شکل خود توانسته است یکی از دیدنی ترین شهرهای کشور هلند به شمار رفته و با داشتن کلبه های گلی خود منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد. گردشگران و توریست ها می توانند با قدم زدن در کوچه های این شهر زیبا بهترین لحظات را در این شهر داشته باشند.

کشور هلند

جاذبه های گردشگری هلند

همان طور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، کشور هلند یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با داشتن جاذبه های بی نظیر و دیدنی خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کند. کشور هلند با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار شگفت انگیز خود امروزه در صنعت گردشگری پیشرفت بسیار زیادی را داشته است. از مهم ترین جاذبه های دیدنی و تاریخی این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          پروژه دلتای هلند

–          پروژه وریجتف شهر ماستریخ هلند

–          موزه ریجکس هلند

–          روستای نهر کودکان هلند

–          پارک هوگه ولوو هلند

–          باغ های گل کوکنهوف هلند

–          ساختمان شهرداری دلفت

–          کانال های شهر لیدن هلند

گردشگران و توریست هایی که قصد بازدید از این کشور را دارند می توانند فهرستی از بهترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری این شهر را استخراج نموده و با برنامه ریزی دقیق خود بتوانند از این جاذبه ها بازدید داشته باشند. در ادامه ی مقاله می خواهیم در مورد چند مورد از بهترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری این کشور توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

کشور هلند

روستای نهر کودکان هلند

کشور هلند را به کشور آسیاب های بادی می شناسند چرا که قدمت این آسیاب ها به ۱۰۰۰ سال قبل برمیگردد که گردشگران و توریست ها می توانند بزرگترین و بهترین آسیاب های بادی را در روستای نهر کودکان مشاهده کنند. آسیاب های مذکور در روستای نهر کودکان در جهت خشک کردن رطوبت زمین تاسیس شدند که امروزه نیز به عنوان یکی از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می آید و بسیار پایین تر از سطح دریا واقع شده اند. بسیاری از نقاشی هایی که از کشور هلند ارائه می شود نمایی زیبا از این آسیاب ها بوده که به همین جهت بسیاری از مردم جهان به این منظره و مکان آشنا هستند.

کشور هلند

موزه ریجکس هلند

از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی این کشور می توان به موزه ریجکس اشاره کرد که با واقع شدن در شهر آمستردام به یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر تبدیل شده است. گردشگران و توریست هایی که از این موزه بازدید به عمل می آورند می توانند آثار بسیار باشکوه و بی نظیر هنرمندان بسیار زیادی را در این موزه مشاهده کرده و لذت زیادی را تجربه کنند. این موزه در سال ۲۰۱۳ نیز به شکل کامل بازسازی شد و به شکل امروزی خود در آمد که یکی از شاهکاری های بزرگ استادان برتر کشور هلند بوده و سهم بسزایی را در جذب گردشگران به سوی خود داشته است.

کشور هلند

پروژه دلتا هلند

پروژه دلتا از دیگر و مهم ترین پروژه های کشور هلند می باشد که در بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۷ در برای مقاومت زمین در برابر دریا اجرا شد و این پروژه در استان های زی لند و هاند صورت گرفته است که هر دو این استان ها در جنوب کشور هلند واقع شده است. مهندسین کشور هلند با ساخت این سدها و پل ها توانستند از برخورد مستقیم امواج به زمین جلوگیری لازم را به عمل آورده تا آسیب های کمتری به سطح زمین وارد شود که امروزه این پروژه به یکی از مراکز دیدنی و گردشگری این کشور تبدیل شده است. همچنین این پروژه در کشور آمریکا و توسط مهندسان این کشور به یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرنیته شناخته شده است و اگر شما نیز قصد بازدید از این کشور را دارید می توانید بازدید از این مکان را در اولویت های خود قرار دهید.

کشور هلند

هزینه اقامت در هلند

هزینه های اقامت در کشور هلند با توجه به نوع محل اقامت و شهر مورد نظرتان تفاوت خواهد بود. در حالت کلی می توان گفت که گردشگران و توریست ها می توانند با توجه به نوع هتل و امکانات آن و با در نظر گرفتن بودجه در اختیار خود، یکی از بهترین و زیباترین هتل های کشور هلند را انتخاب کرده و اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید.

شما نیز می توانید قبل از سفرتان به این کشور، در مورد هزینه های اقامتی خود در هلند، اطلاعاتی را از وب سایت های رسمی هتل های این کشور به دست آورده و با توجه به توان مالی خود اتاق مورد نظر خود را رزرو کنند. با این حال هزینه های اقامت در این کشور زیاد گران نبود و از مهمترین هتل های این کشور می توان به هتل لاکچری سوئیتز آمستردام، هتل ان اچ کالکشن آمستردام، هتل والدورف آستوریا و هتل ماریوت اشاره کرد که در بخش بعدی نیز در مورد یکی از بهترین این هتل ها توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه خواهیم داد.

کشور هلند

هتل والدورف آمستردام هلند

هتل والدورف از بهترین و مشهورترین هتل های کشور هلند می باشد که با داشتن طراحی و معماری بسیار بی نظیر و جذاب خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب می کنند. نمای بیرونی این ساختمان از آجرهای قرمز پوشیده شده است که با پنجره های عمودی بسیار بزرگ خود منظره جالبی را برای اتاق ها به وجود بیاورند. دکوراسیون اتاق های این هتل نیز از رنگ های طوسی، سفید و آبی رنگ بوده که حس بسیار آرام و دلنشینی را برای مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد. اگر شما نیز به دنبال اقامت در یک هتل بسیار لوکس و ارزان قیمتی هستید می توانید این هتل را در اولویت های خود قرار دهید.

کشور هلند

هزینه خورد و خوراک در هلند

هزینه های خورد و خوراک در کشور هلند بسیار مناسب و ارزان قیمت می باشد به طوری که گردشگران و توریست ها می توانند با هزینه های بسیار کمتری بهترین و لذیذترین غذاهای این کشور را میل کنید. همچنین شما می توانید با هزینه های بسیار جزئی از خوشمزه ترین فست فودهای این کشور بهره مند شوید. در نظر داشته باشید که این کشور از بهترین و سالم ترین مواد غذایی در تهیه غذاهای خود استفاده می کند و شما می توانید با توجه به علاقه خود یکی از این غذاها را انتخاب کرده و صرف کنید. اگر به دنبال گوشت حلال هستید می توانید از رستوران هایی که گوشت حلال دارند بازدید کرده و با خیال راحت غذای مدنظرتان را صرف کنید.

کشور هلند

هزینه حمل و نقل در هلند

بسیاری از مردم کشور هلند به دلیل گران بودن هزینه های حمل و نقل در این کشور، از دوچرخه استفاده می کنند و شهرداری بسیاری از شهرهای این کشور دوچرخه های مخصوصی را برای گردشگران و توریست ها نیز در نظر گرفته اند و گردشگرانی که علاقه مند به استفاده از آنها هستند می توانند با کرایه کردن اقدام به جا به جایی در سطح کشور هلند داشته باشند. در نظر داشته باشید که تاکسی های هلند کرایه های بسیار گرانی را از گردشگران دریافت می کنند که توصیه می شود برای جابه جایی ها خود از این وسایط نقلیه استفاده نشود. گردشگران و توریست هایی که می خواهند حمل و نقل مقرون به صرفه ای را داشته باشند می توانند از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

کشور هلند

خرید در هلند

خرید یکی از مهم ترین موضوعات برای گردشگران و توریست های می باشد. اگر شما نیز به دنبال خرید سوغاتی از بهترین محصولات این کشور را دارید می توانید با مراجعه به بهترین مراکز خرید این کشور بهترین سوغاتی ها را برای دوستان و نزدیکان خود تهیه و خریداری کنید. از مهم ترین مراکز خرید کشور هلند می توان به کالور استرات، لیدس، خیابان پی سی هوف، خیابان اسمال و مرکز خرید وی اند وی اشاره کرد.

کشور هلند

شکم گردی در هلند

شکم گردی در کشور هلند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در این کشور به شمار می آید چرا که گردشگران می توانند در وعده ها و میان های وعده های خود از لذیذترین غذاها و دسرهای این کشور بهره مند شوید. از مهم ترین این غذاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          پای سیب: یکی از لذیذترین شیرینی های این کشور می باشد و شما می توانید شاهد صف های بسیار طولانی برای تهیه این شیرینی در کشور هلند باشید.

–          شاه ماهی: هر گردشگری که از کشور بازدید می کند بایستی یک بار هم که شده از این غذای بی نظیر میل کند طعم این ماهی شبیه سوشی می باشد و بسیار لذیذ و خوشمزه است.

–           سوسیس دودی: سوسیس گوشت را به شکل تاس کبابی تهیه کرده و با انواع بسیار مختلف ادویه ها مورد سرو قرار می دهند.

کشور هلند

نکات مورد توجه در سفر به هلند

از مهمترین نکاتی که بایستی در سفر به کشور هلند می توانید به آنها توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          قبل از سفرتان به کشور هلند می توانید در مورد فرهنگ این کشور اطلاعاتی را به دست آورده تا با آگاهی بیشتر با مردم این کشور در ارتباط باشید.

–          حتما چند ماه قبل از سفر خود به این کشور می توانید درخواست اخذ ویزای گردشگری این کشور را اعلام کرده و در بهترین زمان ممکن اقدام به دریافت ویزای کشور هلند مد نظر خود داشته باشید.

–          حتما به قوانین و مقررات حاکم بر این کشور آگاهی لازم را داشته باشید و از آنها پیروی و اطاعت کنید.

در عین حال نیز می توانید بعد از رعایت موارد بالا به سایت خدمات ویزا برای سفر به هلند اقدام نمایید.

کشور هلند