از آنجا که کشور فرانسه جزو کشورهای عضو شنگن است برای سفر به فرانسه باید ویزای شنگن تهیه کنید. با ویزای شنگن علاوه بر فرانسه می توانید به ۲۴ کشور دیگر نیز سفر کنید. برای دریافت ویزای شینگن بسته به نوع ویزا باید به سفارت فرانسه و یا دفتر کارگزاری مراجعه کنید. برای گرفتن وقت سفارت می توانید از طریق ما و وبسایت خدمات ویزا اقدام نمایید. برای گرفتن ویزای خدمات و چکاپ پزشکی، ویزای دیپلماتیک و گرفتن ویزا برای فردی که همسرش تابع فرانسه است باید از سفارت فرانسه اقدام کرد و برای گرفتن ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری از طریق شرکت های معتبر باید اقدام کرد.

معمولاً اعتبار ویزای فرانسه میتواند تا ۹۰ روزه باشد. برای دریافت ویزای فرانسه باید ابتدا از طریق درخواست آنلاین تقاضای ویزا کنید. وبسایت خدمات ویزا نیز می تواند در درخواست اخذ ویزای فرانسه به شما کمک کند. تمام مدارک خود را باید به فرانسه ترجمه کرده و به کارگزاری تحویل دهید. روزهای کاری سفارت فرانسه یکشنبه تا پنجشنبه ها می باشد و در خیابان نوفل لوشاتو تهران واقع شده است. ساعت کاری سفارت از هفت و نیم تا ساعت هشت شب می باشد.

مدارک لازم جهت گرفتن ویزای فرانسه

برای اخذ ویزای فرانسه باید مدارک خود را پس از جمع آوری توسط مترجمان مورد تائید سفارت، ترجمه کنید. اصل گذرنامه و کپی آن، اصل شناسنامه و کپی آن، دو قطعه عکس، رزرو بلیط رفت و برگشت، اصل و کپی گواهی اشتغال یا اصل و کپی جواز کسب و کارت بازرگانی، اصل و کپی بیمه مسافرتی با حداقل اعتبار ۳۰۰۰۰ یورو، اصل دعوت نامه در صورت موجود بودن، پرینت گردش سه ماه اخیر حساب جاری با مهر و امضای بانک، اصل و کپی تمام مدارک مالی از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه می باشد. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای فرانسه برای افراد بالای ۱۲ سال، از آن ها انگشت نگاری صورت می گیرد. بهتر است برای اخذ ویزای فرانسه چند ماه قبل تر اقدام کنید چرا که اخذ ویزا چند ماه طول می کشد. یکی از راه های ساده برای اخذ ویزای فرانسه، اقدام از طریق وبسایت خدمات ویزا می باشد.

https://khadamatvisa.com

سفارت فرانسه در تهران

همانطور که گفتیم برای اخذ ویزا باید از ما وقت ملاقات بگیرید و در زمان مقرر جهت ارائه مدارک خود به سفارت فرانسه و یا دفتر کارگزاری مراجعه کنید. سفارت فرانسه در تهران است. آدرس دقیق سفارت فرانسه، تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۴-۶۶ می باشد. سفارت فرانسه تمام ایام هفته به جز روزهای تعطیل رسمی، از روز یکشنبه تا پنجشنبه باز می باشد. ساعات کاری سفارت فرانسه از ساعت هفت صبح الی هشت شب می باشد. سفارت فرانسه در تهران در برخی روزهای خاص نیز تعطیل می باشد که باید قبل از مراجعه از آن ها اطلاع پیدا کنید برای مثال روز تولد حضرت مسیح، آغاز سال میلادی و روز عروج حضرت مسیح که بقیه ی مکان ها در تهران باز هستند سفارت تهران بسته می باشد.

سفارت فرانسه در تهران

مصاحبه برای ویزای فرانسه

همان طور که ذکر شد بعد از اینکه فرد متقاضی سفر به فرانسه موفق به گرفتن وقت سفارت گردید باید خود را برای مصاحبه آماده کند. در واقع مصاحبه برای گرفتن ویزای فرانسه، گفتگویی بین فرد متقاضی ویزای فرانسه و نماینده ی فرانسه صورت می گیرد. در این مصاحبه مدارک شما به طور دقیق بررسی خواهد گردید و بعد از آن سوال هایی از شما پرسیده خواهد شد. برای مثال در مورد ازدواج و شغل همسرتان سوال خواهد شد. در مورد فرزند و سنش سوالاتی پرسیده خواهد شد ‌. در مورد شغل فرزندان، درآمد ماهیانه خود فرد، درآمد خانواده و درآمد حامی مالی فرد، در مورد مدتی که قصد اقامت در فرانسه را دارد، آنچه از فرانسه می داند و در مورد محل اقامت در هتل سوالاتی از فرد پرسیده می شود. یکی از سوال های جالبی که پرسیده می شود این است که اگر ویزای شما ریجکت شد، شما چه کار خواهید کرد و برنامه شما بعد از برگشت از فرانسه چیست. شما باید سعی کنید به تمام سؤالات با دقت پاسخ دهید برای این کار شما می توانید قبل از وقت مصاحبه خود را برای مصاحبه آماده کنید.

مصاحبه برای ویزای فرانسه

هزینه اخذ ویزای فرانسه

هزینه اخذ ویزای فرانسه برای افراد در سنین مختلف با هم متفاوت است به‌گونه ای که برای کودکان زیر ۶ سال، اخذ ویزای فرانسه هزینه ای ندارد و رایگان است. اما برای افراد بالای ۶ سال هزینه ای دریافت خواهد شد که شما می توانید برای اطلاع از این هزینه به سایت های معتبر اینترنتی که اطلاعاتی در این باره در اختیار افراد قرار می دهند مراجعه کنید. گفتنی است که اخذ ویزای فرانسه یا همان ویزای شنگن معمولاً چند هفته طول می کشد و اگر قرار است که در یک زمان مقرر در فرانسه باشید بهتر است که چند ماه قبل  برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کنید. هزینه ویزای شنگن بر اساس مدت اقامت نیز بدین شرح می باشد. هزینه ی ویزای ترانزیت فرودگاهی شش هزار یورو، هزینه ی ویزا برای اقامت کوتاه مدت کمتر از هزینه ی ویزا برای اقامت بلند مدت می باشد. وبسایت خدمات ویزا یک سایت بسیار معتبر ایرانی برای اخذ ویزای فرانسه است که به دلیل آنلاین و اینترنتی بودن می تواند از برخی هزینه های شما از جمله هزینه ی صرف زمان بکاهد.

هزینه اخذ ویزای فرانسه

وبسایت خدمات ویزا

وب سایت خدمات ویزا، یک وب سایت بسیار عالی برای اخذ ویزا، خصوصاً ویزای فرانسه و شینگن می باشد. شما می توانید توسط وبسایت خدمات ویزا به راحتی برخی از اقدامات لازم جهت گرفتن ویزا را به صورت اینترنتی انجام دهید. در وبسایت خدمات ویزا، می توانید هم درخواست اخذ ویزای کشور فرانسه یا هر جای دیگر را دهید و هم وضعیت روادید خود را مشاهده کنید. وبسایت خدمات ویزا یک وبسایت بسیار معتبر است که می توان توسط آن بررسی های پزشکی، پرداخت های مالی و بیمه ای افرادی را که تقاضای اخذ ویزا دارند را انجام داد. از طریق وبسایت خدمات ویزا، سازمانها و نهاد های دولتی، آژانس های مسافرتی و شرکت های خصوصی می توانند درخواست روادید کنند. برای دریافت ویزای کشور فرانسه یکی از بهترین و آسان ترین راه ها، اخذ ویزای فرانسه از طریق وبسایت خدمات ویزا می باشد.

وبسایت خدمات ویزا

شرایط درخواست ویزا از وب سایت خدمات ویزا

برای اینکه بتوانید درخواست ویزای فرانسه خود را در سامانه ی ویزای الکترونیکی و یا وب سایت خدمات ویزا، به ثبت برسانید باید به انقضای گذرنامه شما حدود ۶ ماه باقی مانده باشد چرا که وب سایت از درخواست اخذ ویزای کشور فرانسه کسانی که از تاریخ انقضای گذرنامه ی آن ها کمتر از ۶ ماه باقی مانده است جلوگیری خواهد کرد. باید دقت داشته باشید که مسافر باید تا پایان اعتبار روادید به ایران بازگردد که در غیر این صورت باید دوباره درخواست روادید خود را در وبسایت خدمات ویزا به ثبت برساند‌. اخذ ویزای فرانسه و شینگن بسیار حساس می باشد و باید توجه داشته باشید که کمترین ایراد در درخواست روادید می تواند باعث رد شدن درخواست شما گردد بنابراین بهتر است قبل از اقدام به درخواست روادید از وبسایت خدمات ویزا با یک مشاور خوب مشورت کنید.

شرایط درخواست ویزا از وب سایت خدمات ویزا

انواع ویزای فرانسه

همان طور که گفتیم برای گرفتن ویزای کشور فرانسه باید هدف خود را از سفر به فرانسه مشخص کنید و بعد برای گرفتن ویزا اقدام کنید. ویزای فرانسه بر حسب هدف از سفر به فرانسه به انواع مختلف تقسیم می شود که در اینجا به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای ترانزیت فرودگاهی، ویزای پزشکی، ویزای اقامت، ویزای توریستی و ویزای کاری از مهم ترین انواع ویزای فرانسه می باشند. اخذ هر کدام از این ویزا نیازمند مدارک خاص خود می باشد برای مثال برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید مدرک زبان فرانسه داشته باشید و به زبان فرانسه مسلط شوید‌. یا اینکه برای اخذ ویزای پزشکی فرانسه باید نام و شماره تماس پزشک معالج خود در فرانسه را داشته باشید و مدارکی نیز جهت اثبات اینکه از تمکن مالی برخوردار هستید به سفارت فرانسه ارائه کنید. اگر مدارک شما جهت اخذ ویزای کشورکشور فرانسه کامل نباشد و یا دارای اشکالی باشد ویزای شما ریجکت خورده و یا رد می شود و باید دوباره مراحل اخذ ویزا را طی کرده و اقدام به اخذ ویزای فرانسه کنید.

انواع ویزای فرانسه

شرح مختصر انواع ویزای فرانسه

ویزای تحصیلی، نوعی ویزا است که برای ادامه تحصیل در فرانسه اخذ می شود. ویزای کاری، برای کار در فرانسه اخذ می شود که این ویزا معمولاً به دلیل جمعیت زیاد فرانسه و نبود نیاز به کارگر خارجی در آن به سختی صادر می شود. ویزای پزشکی، ویزایی است که افراد برای ادامه ی درمان خود در یک کشور پیشرفته که دارای کادر پزشکی متبحر و مجرب و امکانات درمانی زیادی می باشد دریافت می کنند که فرانسه یکی از این کشورها می باشد. ویزای اقامت در فرانسه نوعی ویزا است که برای اقامت دائم در این کشور اخذ می شود. لازم به ذکر است که ویزای اقامت دائم با شرایط خاصی به افراد داده می شود و گرفتن آن آسان نیست برای مثال یکی از شرایط اخذ ویزای اقامت فرانسه این است که فرد باید با فردی به تابعیت فرانسه ازدواج کند و چهار سال از ازدواج آنها گذشته باشد. ویزای توریستی فرانسه نوعی ویزا است که برای گردش چند روزه در کشور فرانسه اخذ می شود. معمولاً اخذ ویزا با هدف گردشگری بیشترین متقاضی را دارد. تورهای گردشگری فرانسه برای سفر به فرانسه‌ بایستی جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه اقدام کنند.

شرح مختصر انواع ویزای فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه نوعی ویزا است که افراد برای ادامه تحصیل خود در کشور فرانسه آن را دریافت کنند. ویزای تحصیلی فرانسه مانند ویزای توریستی یکی از پرطرفدارترین ویزاها می باشد. از آنجا که کشور فرانسه دارای دانشگاه های بسیار خوب و معروفی است متقاضیان تحصیل در دانشگاه های فرانسه از ایران بسیار زیاد است. برای دریافت ویزای تحصیلی مهم ترین چیز داشتن مدرکی جهت اثبات پذیرش فرد توسط یکی از دانشگاه های کشور فرانسه می باشد. فردی که می خواهد جهت تحصیل در کشور فرانسه ویزای فرانسه اخذ کند باید به زبان فرانسه مسلط باشد و مدرک آیلتس و یا تافل خود را به سفارت فرانسه ارائه کند. یکی دیگر از مهم ترین شرایط برای گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه داشتن مدارکی جهت اثبات تمکن مالی فرد جهت گذراندن زندگی و دوران تحصیل در فرانسه می باشد. شرط سنی نیز در دریافت ویزای تحصیلی بسیار مهم است و فرد متقاضی ویزای تحصیلی فرانسه نباید بین اتمام فارغ التحصیلی و پذیرش از دانشگاه فاصله بیندازد.

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه

ست، هر ساله افراد زیادی برای گردش به آنجا مسافرت می کنن و برای ویزای توریستی فرانسه اقدام می نمایند. برای دریافت ویزای توریستی فرانسه، ابتدا باید به صورت حضوری و یا اینترنتی از سفارت فرانسه درخواست ویزا شود. سپس در زمانی که سفارت مشخص می کند به همراه مدارک به سفارت فرانسه مراجعه کرد. اگر مدارک ارائه شده صحیح و کامل باشند پس از گذشت دو یا سه ماه ویزای فرانسه فرد صادر می شود و در غیر این صورت ویزای رد و یا ریجکت می شود. اغلب ویزای توریستی فرانسه را برگزار کنندگان تورهای فرانسه برای مسافران خود تهیه می کنند. ویزای توریستی فرانسه به صورت یک بار ورود صادر می شود و افراد دارنده ویزا فقط در مدت اعتبار ویزای توریستی می توانند در کشور فرانسه اقامت داشته باشند‌. دارندگان ویزای توریستی فرانسه نمی توانند در کشور فرانسه به تحصیل و کار بپردازند‌.

ویزای توریستی فرانسه

ویزای پزشکی فرانسه‌

کشور فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه پزشکی و خدمات درمانی است و به همین دلیل برخی از ایرانیان برای ادامه درمان خود به کشور فرانسه سفر می کنند. این افراد برای سفر به فرانسه جهت درمان به ویزای پزشکی فرانسه نیاز دارند. ویزای پزشکی نیز یکی از ویزاهای کوتاه مدت است که به فرد بیمار و همراهش اجازه می دهد که برای ادامه و تکمیل درمان خود به کشور فرانسه مراجعه کنند. افرادی که متقاضی ویزای پزشکی می باشند، باید با مدارکی از جمله دعوتنامه بیمارستان و یا پزشک معالج و سند و مدارکی جهت اثبات توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های درمان به سفارت فرانسه مراجعه کنند. دریافت ویزای پزشکی و درمانی نیز همانند سایر ویزاها نیازمند گرفتن وقت سفارت و گذراندن مراحل مختلف و ارائه مدارک اخذ ویزا  می باشد. مدت اعتبار ویزاهای پزشکی نیز کوتاه و محدود است اما اگر مراحل درمان بیمار به طول بیانجامد فرد می تواند ویزای خود را تمدید کند. معمولاً ویزای پزشکی به دلیل اورژانسی بودن توسط سفارت ها سریع تر آماده و به فرد بیمار تحویل داده می شود.

ویزای پزشکی فرانسه‌

تمدید ویزای فرانسه

افرادی که به فرانسه سفر می کنند و به هر دلیلی می خواهند روزهای بیشتری در آنجا بمانند باید ویزای خود را تمدید کنند. تمدید ویزای فرانسه بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن است ‌اما این بدین معنی نیست که نتوان ویزای فرانسه را تمدید کرد‌. تمدید ویزای فرانسه زمانی که شرایط فورس ماژور باشد و یا فرد نتواند به هیچ وجه از فرانسه خارج شود، راحت تر انجام می گیرد. در برخی مواقع یک فرد که به فرانسه سفر می کند به دلایل خاصی نیاز پیدا می کند که بیشتر در آنجا اقامت کند. برای مثال فردی که برای تحصیل به فرانسه سفر کرده است اگر قصد ادامه ی دوره ی تحصیل داشته باشد و یا بخواهد در فرانسه بماند و کار کند باید در صورت اتمام اعتبار ویزا، آن را تمدید کند. برخی افراد هم که دارای ویزای اقامت موقت هستند اگر با یک نفر تابع فرانسه ازدواج کنند و از ازدواج آن ها حداقل ۴ سال بگذرد می توانند ویزای اقامت خود را تمدید و آن را از اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل کنند. برای اینکه بخواهید ویزای خود را تمدید کنید باید کمی زودتر از اتمام اعتبار ویزای خود، اقدام به تمدید کنید چرا که اگر در تمدید اعتبار کوتاهی کنید و آن را به موقع انجام ندهید می تواند مشکلاتی را برای گرفتن ویزا در مراحل بعدی به وجود بیاورد.

تمدید ویزای فرانسه

معرفی فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای بزرگ اروپای غربی می باشد. اگر شکل کشور فرانسه را روی نقشه ببینید متوجه خواهید شد که شکل کشور فرانسه، شش ضلعی است و همین دلیل باعث شده است که کشور فرانسه را کشور َشش ضلعی بنامند. سه کشور در جهان هستند که با دو دریای مدیترانه و اطلس همسایه می باشند که یکی از آنها فرانسه و دو مورد دیگر مراکش و اسپانیا می باشند. پایتخت کشور فرانسه شهر زیبای پاریس است. مردم فرانسه به زبان فرانسوی گویش می کنند. از آنجا که کشور فرانسه یک کشور سکولار است، در آن آزادی مذهب وجود دارد و هر کس می تواند هرگونه مذهبی داشته باشد‌. مردم فرانسه حدود ۲۸ درصدشان به وجود خدا باور دارند و حدود ۶۴ درصد آن ها ندانم گرا و یا خدا ناباور هستند. کشور فرانسه حدود ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۶۸ میلیون نفر در آن زندگی می کنند. فرانسه یک کشور صنعتی محسوب می شود و این کشور هفدهمین کشور تولید کننده ی دی اکسید کربن در جهان می باشد. کشور فرانسه حدود ۷۵ درصد برق خود را با انرژی هسته ای تأمین می کند.

معرفی فرانسه

بهترین زمان برای سفر به فرانسه

برای سفر به فرانسه، اغلب مردم به دنبال این هستند که بهترین فصل سفر به پاریس را یافته و برای آن زمان برنامه ریزی کنند. آنچه که باید در مورد بهترین فصل سفر به فرانسه بدانید این است که شهر پاریس همواره و در تمامی فصول شهری زیبا برای گردش و سفر می باشد. شهر پاریس از لحاظ آب و هوایی از فروردین ماه تا تیر ماه بهترین شرایط جوی خود را سپری می کند به گونه ای نه سرد و نه گرم می باشد و این زمان برای مسافرت افرادی که به شرایط جوی حساسیت نشان می دهند بسیار زمان خوبی می باشد. فصل پاییز و زمستان کشور فرانسه نیز به خاطر داشتن طبیعت رنگارنگ بسیار دیدنی است و از لحاظ قیمت نیز فصل بسیار ارزانی است. در فصل تابستان و بهار به دلیل ازدیاد مسافر قیمت ها بسیار زیاد و شهرهای فرانسه بسیار شلوغ هستند. گفتنی است که فرانسه، خصوصاً شهر پاریس شهر باران نام دارد و در هر فصل از سال بارش باران می تواند شما را غافلگیر کند.

بهترین زمان برای سفر به فرانسه

ویزای شینگن

همانطور که می دانید برای هر کشوری قانون کنترل ویزا و گذرنامه در بدو ورود به کشور وجود دارد و به همین خاطر هر کسی که قصد دارد به کشور خارجی سفر کند باید ویزا دریافت کند. برای سفر به قاره اروپا حدود ۲۶ کشور وجود دارند که قانون کنترل گذرنامه در آن ها وجود ندارد و یا به بیان ساده تر هر فردی می تواند تنها با اخذ یک ویزا به نام شنگن به راحتی به این ۲۶ کشور سفر کند. اگر بین کشورهای عضو شنگن تبادل کالا، اطلاعات، پول و چیزهای دیگر صورت گیرد به شرط اینکه قانونی باشند آزاد است و از ملاحظات گمرکی معاف هستند. کشورهای عضو شنگن عبارت اند از: آلمان، نروژ، هلند، سوئد، فرانسه، فنلاند، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، اسلوونی، چک، استونی، لتونی، لهستان، اسلواکی، مجارستان، اتریش، اسپانیا، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، سوئیس، لیختن اشتاین، پرتغال، دانمارک، یونان. برای گرفتن ویزای شینگن نیز وب سایت خدمات ویزا می تواند کمک کننده باشد.

ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

در یک تقسیم بندی ویزا ها به انواع A,B،C،D تقسیم می شوند. اخذ ویزای فرانسه نوع A مناسب افرادی است که کارت سبز و یا مجوز ورود دوباره به کشور ترانزیت دارند‌. برای سیاستمداران و یا صاحبان دیپلماتیک و دارندگان ویزای معتبر ایالات متحده ویزای نوع A مناسب می باشد. اخذ ویزای فرانسه نوع B برای افرادی مناسب است که می خواهند به چند کشور عضو شنگن سفر کنند. هر دوره ترانزیت فقط برای ۵ روز است. ویزای شنگن نوع C برای افرادی مناسب است که قصد اقامت کوتاه مدت در یک کشور عضو شنگن دارند. اخذ ویزای فرانسه و شنگن نوع C، به ویزای شنگن یک بار ورود، ویزای چند بار ورود، ویزای شنگن مولتیپل نیز تقسیم می شود. ویزای شینگن نوع D مناسب افرادی است که در یکی از کشورهای عضو شنگن دارای اقامت دائمی هستند و یا تحصیل و کار می کنند. این ویزا برای افرادی هم که برای درمان به خارج از کشور سفر کرده اند و درمان آن ها ممکن است به طول بیانجامد مناسب است.