فرآیند دریافت ویزای یونان مستلزم طی کردن مراحلی است و باید مدارک زیادی را برای آن آماده کرد. به طور کلی برای شروع فرآیند دریافت ویزای یونان، باید از سفارت مربوط به این کشور یک وقت مناسبی درخواست کرد و تا زمان تاریخ مصاحبه مدارک مورد نیاز به طور کامل و جامع تکمیل شود. مهم ترین نکته در زمینه دریافت ویزای یونان، توجه به برنامه زمانی و تکمیل کردن تمامی مدارک می باشد، چرا که اگر نقصی در مدارک وجود داشته باشد و یا برنامه های زمانی به گونه ای باشد که فرد متقاضی نتواند به موقع در روز مصاحبه حاضر شود، درخواست او لغو خواهد شد و فرد متقاضی باید بار دیگر اقدام به تعیین وقت از سفارت یونان نماید. در همین راستا در این مقاله به بررسی دقیق تر جزییات و مراحل لازم برای دریافت ویزای یونان و همچنین خدماتی که سایت خدمات ویزا در این خصوص ارائه کرده است، پرداخته ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

انواع ویزای کشور یونان

دولت کشور یونان ویزاهای گوناگونی را با توجه به هدف متقاضیان برای سفر کشور یونان در نظر گرفته است که این ویزا ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. ویزای توریستی کشور یونان
  2. ویزای مربوط به دیدار خانواده و دوستان در کشور یونان
  3. ویزای تجاری کشور یونان
  4. ویزای مربوط به کودکان با سن کمتر از هجده سال
  5. ویزای مربوط به افرادی که شهروندان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند.
    بنابراین هر فردی که قصد سفر به این کشور را دارد باید در ابتدا هدف خود را از سفر به یونان مشخص نماید و بر اساس آن اقدام به تعیین وقت سفارت و دریافت ویزای یونان نماید.
انواع ویزای کشور یونان

برای دریافت ویزای یونان چه مراحلی باید سپری شود؟

اگر شما قصد سفر به کشور دیدنی و جذاب یونان را دارید، در ابتدا باید قصد و هدف خود را از سفر به این کشور مشخص نمایید تا بتوانید بر اساس آن نوع ویزای مورد نیاز خود را تعیین نمایید. در مرحله بعد باید با مراجعه به سایت خدمات ویزا فرم مخصوص ویزای یونان را پر کنید. لازم به ذکر است که بعد از پر کردن فرم درخواست، حتماً یک نسخه کپی از آن تهیه کنید و در روز مصاحبه در سفارت یونان آن را به همراه خود داشته باشید. بعد از دریافت فرم تقاضا شما باید همراه با درخواست وقت سفارت باشد که سایت خدمات ویزا در این زمینه در خدمت شما قرار دارد تا با کمک کادر مجرب و با تجربه خود در مدت زمان خیلی کوتاهی وقت مناسبی را از سفارت این کشور برای انجام مصاحبه به سبب اخذ ویزای یونان دریافت نماید.

بعد از اینکه موفق به دریافت وقت سفارت از کشور یونان شدید باید در تاریخ و زمان مشخص با در دست داشتن تمامی مدارک و بدون هیچ گونه نقصی در مدارک در سفارتخانه حاضر شوید، چرا که کوچکترین تأخیر در روز مصاحبه باعث می شود که زمان را از دست بدهید و مجبور به تعیین وقت دیگری برای انجام مصاحبه شوید که ممکن است مدت زمان خیلی زیادی طول بکشد.

منظور از تعیین وقت سفارت کشور یونان چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از مراحل لازم برای دریافت ویزای یونان، تعیین وقت از سفارت مربوط به این کشور می باشد تا با مشخص کردن روز مصاحبه بتوانید ویزای یونان را برای سفر به این کشور اروپایی دریافت نمایید. اما تعیین وقت سفارت، کار راحت و آسانی نیست و نیاز به تجربه و همچنین صبر و حوصله زیادی دارد و باید با آرامش کافی تمام مراحل لازم را سپری کرد. از این رو شما می توانید تمامی اقدامات مربوط به تعیین وقت سفارت و اخذ ویزای یونان را به سایت خدمات ویزا واگذار نمایید تا با کمک کادر بسیار مجربی که سالها در این زمینه تجربه دارند، در کوتاه ترین زمان ممکن وقت سفارت خود را دریافت نمایید و تنها کاری که شما باید انجام دهید، کامل کردن تمامی مدارک تا روز مصاحبه در سفارت می باشد، چرا که در صورت ناقص بودن مدارک به هیچ عنوان با درخواست شما موافقت نخواهد شد.

منظور از تعیین وقت سفارت کشور یونان چیست؟

تعیین وقت سفارت و اخذ ویزای یونان

لازم به ذکر است که قبل از اینکه اقدام به تعیین وقت سفارت یونان نمایید؛ همانطور که گفته شد اول باید نوع سفر و هدفی که از سفرتان را دارید، مشخص نمایید و بعد از آن باید اقدام به تعیین وقت سفارت یونان نمایید. برای این کار باید فرم مربوط به تعیین وقت سفارت را در سایت خدمات ویزا و آن را با دقت کافی تکمیل نمایید. اگر در نحوه پر کردن فرم درخواست وقت سفارت یونان، دچار مشکل شدید، سایت خدمات ویزا با کادر مجرب و با تجربه خود آماده خدمت رسانی به شما است تا بتوانید بهترین وقت را برای مصاحبه جهت اخذ ویزای یونان دریافت نمایید. بعد از تکمیل و ارسال فرم، یک تاریخی برای مصاحبه شما تعیین می شود که حتماً باید خودتان در آن زمان در سفارت حاضر شوید و به هیچ وجه تصور نکنید که در صورت نداشتن وقت می توانید فرد دیگری را به جای خودتان برای انجام مصاحبه بفرستید. چرا که در روز مصاحبه نیاز به انگشت نگاری وجود دارد که به همین جهت لازم است خود شخص متقاضی شخصاً در روز وقت سفارت یونان در سفارت حاضر شود.

اخذ ویزای یونان

نکات مورد توجه در ارتباط با تعیین وقت سفارت کشور یونان

بعد از تعیین وقت سفارت و زمانی که بخواهید به سفارتخانه مراجعه نمایید، لازم است برخی از نکات را حتماً مورد توجه قرار دهید که برخی از این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • کودکان خردسال و افرادی که به سن قانونی نرسیده اند، حتماً باید به همراه والدین خود در روز وقت سفارت در سفارتخانه حاضر شوند.
  • بودن خود فرد متقاضی در روز تعیین وقت سفارت ضروری بوده و هیچ فردی دیگری نمی تواند به جای آن در سفارت حاضر شود.
  • اگر فردی دارای دعوتنامه باشد، حتماً باید دقت نماید که وقت سفارت خود را قبل از تاریخ دعوتنامه تعیین نماید، چرا که اگر روز مصاحبه بعد از تاریخ دعوتنامه باشد، دعوتنامه باطل می شود. بنابراین حتماً به این نکته توجه کنید تا بتوانید از دعوتنامه استفاده کنید و روند دریافت ویزای یونان را با سرعت بیشتری انجام دهید.

تمام موارد گفته شده باید به طور کامل رعایت شوند و علاوه بر این مدارکی که برای هر نوع ویزا مورد نیاز است باید به طور کامل تهیه شوند. در صورت اینکه سوال دیگری در خصوص نحوه  اخذ ویزای یونان در ذهنتان وجود دارد، سایت خدمات ویزا در خدمت شما قرار دارد تا بتواند با کادر مجرب و با تجربه خود به شما کمک نماید.

ویزای یونان

برای دریافت ویزای یونان چه مدارکی مورد نیاز است؟

تاکنون گفته شد که برای اینکه با درخواست شما موافقت شود، باید مدارک خود را تمام و کمال آماده کنید.
لازم به ذکر است که با توجه به نوع ویزایی که درخواست می دهید مدارکی که می خواهید نیز متفاوت خواهد بود، اما برخی از مدارک هستند که در همه نوع ویزا مشترک بوده و داشتن آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این مدارک شامل؛ شناسنامه، پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، عکس رنگی با ابعاد ۴٫۵*۳٫۵، داشتن گواهی اشتغال به کار برای کارمندان، داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و همچنین دانشجویان، رزرو بلیط هواپیما، برگه رزرو هتل، داشتن بیمه نامه مسافرتی و… می باشند.

مدارک مورد نیاز ویزای یونان

مدت زمان صدور ویزای یونان

لازم به ذکر است که بعد از اینکه درخواست تعیین وقت خود را ارسال می کنید، باید صبر و حوصله داشته باشید تا بررسی های لازم را انجام دهد و تاییدیه لازم را برایتان ارسال نماید. ایمیلی که برایتان ارسال می شود حاوی پیامی مبنی بر تأیید و یا رد درخواست شما خواهد بود و اگر آنها برای تعیین وقت شما تاریخ دیگری را در نظر داشته باشند، حتماً شما را مطلع خواهند کرد. اما اگر سفارت خانه پیامی را برایتان ارسال نکرد، به منزله رد شما بوده و باید اقدامات مربوط به تعیین وقت سفارت به جهت دریافت ویزای یونان را بار دیگر انجام دهید، تا بتوانید تاریخ دیگری را برای وقت سفارت خود تعیین نمایید.


توجه داشته باشید در فرایند تکمیل فرم درخواست وقت سفارت، اطلاعات را به درستی وارد نمایید تا مجبور نشوید که تمامی اقدامات را مجدداً انجام داده و وقت خود را هدر بدهید. علاوه بر این به هیچ وجه سعی نکنید که در زمان مصاحبه اطلاعات دروغین بدهید، چرا که در صورت پی بردن به عدم صداقتتان به راحتی با درخواست دریافت ویزای شما مخالفت خواهد شد و باید تا مدت ها منتظر وقت دیگری برای سفارت باشید.
به طور کلی هر فردی که متقاضی دریافت ویزای یونان است باید ۳ ماه قبل از سفر، شروع به انجام اقدامات لازم برای دریافت ویزا نماید و کمترین زمان لازم برای اینکه سفارت اطلاعات شما را بررسی و ویزای یونان را صادر نماید، ۲ هفته می باشد. بنابراین با توجه به زمان بندی های گفته شده، برنامه ریزی هایتان را انجام دهید تا با کمبود وقت مواجه نشوید و تاریخ سفرتان را به زمان دیرتری موکول نکنید.

مدت زمان صدور ویزای یونان

پرداخت هزینه های لازم برای تعیین وقت سفارت و دریافت ویزای یونان به چه صورت می باشد؟

روند پرداخت هزینه ها برای دریافت ویزای یونان، در ۲ مرحله انجام می شود. مرحله اول زمانی است که فرم تعیین وقت سفارت یونان را پر می کنید و تنها ۳ روز مهلت دارید که هزینه مربوطه را پرداخت نمایید. مرحله بعدی زمانی است که در سفارتخانه به سبب انجام مصاحبه حاضر می شوید و حتماً باید هزینه را به صورت نقدی و با واحد یورو بپردازید. نکته بسیار مهمی که در رابطه با هزینه های سفارت وجود دارد، این است که اگر با درخواست شما به هر دلیلی موافقت نشود، هزینه ای که پرداخت کرده اید به هیچ عنوان برگردانده نخواهد شد و در صورتی که بخواهید اقدامات مربوط به تعیین وقت و دریافت ویزای یونان را مجدداً انجام دهید، باید بار دیگر هزینه های لازم را به صورت تمام و کمال پرداخت نمایید. بنابراین برای اینکه به این وضعیت دچار نشوید، ریسک نکنید و مراحل را به دست کسانی بسپارید که سالها در این زمینه تجربه دارند و می توانند به شما کمک زیادی کنند. از این رو سایت خدمات ویزا برای انجام امور دریافت ویزای یونان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد تا بتواند راهنمایی های خوبی برای دریافت ویزای یونان به شما ارائه دهد.

پرداخت هزینه های لازم برای تعیین وقت سفارت و دریافت ویزای یونان به چه صورت می باشد؟

چگونه وقت سفارت یونان را به صورت ارزان و به صرفه انجام دهیم؟

اگر بخواهید در هزینه های سفر خود به کشور یونان صرفه جویی کنید، می توانید اقدامات لازم برای دریافت ویزای یونانی را از طریق سامانه خدمات ویزا انجام دهید، این در حالی است که مطمئن باشید که می توانید تمام مراحل را بدون هیچ گونه خطا و اشتباهی انجام دهید، چرا که اگر در کارتان اشکالی وجود داشته باشد، درخواستتان رد و هزینه هایی که پرداخت کرده اید سوخت می شود و نه تنها در مخارج خود صرفه جویی نکردید، بلکه مجبورید بار دیگر وقت سفارت تعیین کنید و هزینه ها را مجدداً پرداخت نمایید. از این رو ما به شما توصیه می کنیم، که اگر ۱ درصد احساس می کنید، اطلاعاتتان در زمینه تعیین وقت سفارت و دریافت ویزای یونان ناقص است، این ریسک را نکرده و حتماً از افرادی که سالها در این زمینه تجربه دارند و بارها این کار را انجام داده اند، استفاده کنید.هزینه وقت سفارت یونان دویست و پنجان هرار تومان میباشد.

ویزای یونان

برنامه ریزی های لازم برای فرآیند دریافت ویزای یونان

تا اینجا به طور مفصل درباره اهمیت زمان و نداشتن هیچ گونه تأخیر و نقصی در روز مصاحبه برای دریافت ویزای یونان صحبت کردیم. بنابراین حتماً قبل از انجام اقدامات مربوطه برنامه های زمانی خود را به طور کامل و جامع تنظیم نمایید تا بتوانید حتماً در روز وقت سفارت با خیال راحت و بدون هیچگونه دغدغه ای در سفارتخانه حاضر شوید. چرا که در لحظه ورود به سفارتخانه، افسر مربوطه سوالات متعددی را از شما خواهد پرسید و اگر متوجه بودن استرس در وجودتان شود و یا اینکه نتوانید به درستی به سوالات او پاسخ دهید، به سرعت درخواستتان را رد خواهد کرد و به هیچ وجه با آن موافقت نخواهد کرد.

به همین دلیل داشتن وقت کافی برای تکمیل مدارک و حضور به موقع در روز مصاحبه تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس دارد و می توانید مصاحبه را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارید. نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که افراد با سن بالای دوازده سال باید به صورت جداگانه مراحل مربوط به وقت سفارت و دریافت ویزای یونان را انجام دهند و شخصاً در روز مصاحبه در سفارت حضور یابند و حضور والدین به جای آنها به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

ویزای یونان

اهمیت داشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای یونان

همانطور که گفته شد، کشور یونان جزء کشور های اتحادیه اروپا می باشد و سفر به آن نیاز به دریافت ویزا دارد و به طور مفصل در این مقاله درباره طولانی بودن مسیر دریافت ویزای یونان صحبت کرده ایم. حال اگر فردی از سوی خانواده، شرکت، دانشگاه و …. در کشور یونان، دعوتنامه ای داشته باشد، مراحل دریافت ویزای یونان برای او با سرعت خیلی بیشتری انجام می شود. اگر چه داشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای یونان الزامی نیست ولی داشتن آن شانس دریافت ویزای یونان را تا حد خیلی زیادی افزایش می دهد. اما این بدان معنی نیست که، فردی که هیچ دعوتنامه ای ندارد، نمی تواند ویزای یونان را دریافت کند، بلکه پروسه دریافت ویزای او کمی طولانی تر از فردی است که از سوی فرد و یا نهادی در کشور یونان دعوتنامه دریافت کرده است.

ویزای یونان

سفارت یونان در کشور ایران

خوشبختانه سفارت یونان در کشور ایران وجود دارد و شهروندان ایرانی نیازی ندارند که برای دریافت ویزای شینگن یونان به سفارتخانه های یونان در کشور های دیگر مراجعه نمایند. آدرس سفارت یونان در ایران به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار، پلاک ۴۳ می باشد.

ویزای یونان

ویزای شینگن یونان

یک سری از کشور ها هستند که در محدوده شینگن قرار دارند و اگر فردی که شهروند هیچ یک از این کشور ها نیست، بخواهد به یکی از این کشورها سفر کند، باید ویزای شینگن دریافت نماید به طوری که با دریافت این ویزا می تواند به تمامی کشور هایی که عضو شینگن هستند به راحتی سفر کند. کشور یونان هم یکی از این کشور ها می باشد و سفر به آن نیاز به دریافت ویزای شینگن دارد. از این رو برای اینکه بتوانید ویزای شینگن کشور یونان را دریافت نمایید باید فرم مربوطه را از سایت سفارت دانلود و پر کنید و علاوه بر این که داشتن اصل گذرنامه در روز مصاحبه الزامی می باشد، باید از تمامی صفحات آن یک نسخه کپی تهیه نمایید. علاوه بر این ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی ضروری می باشد. به طور کلی فرآیند دریافت ویزای یونان همانند سایر کشور های اروپایی بوده و کامل بودن تمامی مدارک برای اخذ ویزای هر کشور اروپایی امری ضروری می باشد.

ویزای شینگن یونان

چگونگی دریافت ویزای توریستی کشور یونان

برای اینکه بتوانید ویزای توریستی کشور یونان را دریافت نمایید، علاوه بر مدارکی که گفته شد، باید فرم مخصوص ویزای توریستی یونان را نیز تهیه و تکمیل نمایید. همچنین برای دریافت ویزای توریستی یونان، داشتن رزرو هتل، بیمه نامه مسافرتی و بلیط رفت و برگشت ضروری بوده و باید آن را به سفارت تحویل دهید.

ویزای توریستی کشور یونان

برای دریافت ویزای تحصیلی یونان چه مدارکی مورد نیاز است؟

اگر دانشجو هستید و قصد دارید که برای ادامه تحصیل به کشور یونان سفر کنید، در ابتدا باید ویزای دانشجویی خود را از کنسولگری کشور یونان تقاضا و دریافت نمایید. داشتن عکس و گذرنامه ای که اعتبار داشته باشد، از دیگر مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان می باشد. علاوه بر این داشتن گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی داشتن حمایت مالی، ریز نمرات، گواهی سلامت، مدرک زبان و نامه ای که نشان دهنده پذیرش شما از یکی از دانشگاه های کشور یونان باشد، سایر مدارکی هستند که برای دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان حتماً باید تهیه و به سفارتخانه تحویل داده شود.

ویزای تحصیلی یونان

سفر به کشور یونان

خوشبختانه امروزه امکان پرواز مستقیم از ایران به یونان وجود دارد و تنها می توان با تهیه بلیط هواپیما و بدون هیچگونه توقفی به طور مستقیم به کشور یونان سفر کرد.

ما در اینجا به برخی از شرایط  و مدارک مربوط به ویزای یونان اشاره کردیم شما می توانید برای دریافت ویزای یونان به سایت خدمات ویزا مراجعه کنید از اینکه تا پایان متن ما را همراهی کردید از شما سپاس گزاریم.

ویزای یونان

آشنایی بیشتر با کشور یونان

یونان، عنوان کشوری بسیار جذاب و دیدنی است که در نقطه اتصال ۳ قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد. این کشور با وجود نزدیکی به دریاهای اژه و یونان از زیبایی زیادی برخوردار است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند. این کشور جزء کشور های اروپایی می باشد که در جنوب شرقی این قاره واقع شده است. پایتخت این کشور شهری با عنوان «آتن» می باشد که علاوه بر آن شهر های پاتراس، آلونیک و هراکلیون از دیگر شهر های بزرگ و مهم این کشور به شمار می روند. مردم کشور یونان به زبان یونانی صحبت می کنند و واحد پول رایج در این کشور، مانند سایر کشور های اروپایی یورو می باشد.

کشور یونان به سبب جزیره بودن از آب و هوای معتدل و گرم برخوردار است و به دلیل داشتن جذابیت های تاریخی و دیدنی افراد زیادی در ایران هستند که علاقه مند به سفر و بازدید از مناطق دیدنی این کشور می باشند. کشور یونان دارای مرز های مشترک زمینی با برخی از کشورها است به طوری که همسایه شمالی این کشور، کشور های بلغارستان، آلبانی و مقدونیه شمالی و همسایه شرقی آن کشور ترکیه می باشد. بخش عمده این کشور از جنوب و شرق به وسیله دریای مدیترانه احاطه شده و دریای یونان در قسمت غربی این کشور قرار دارد. اگر کسی قصد سفر به کشور یونان را دارد به دلیل اینکه این کشور جزو کشور های اتحادیه اروپا می باشد باید اقدام به اخذ ویزای شینگن یونان نماید.