مان یکی از کشورهای اروپایی و صنعتی است. کشور آلمان یکی از گردش پذیرترین کشورها در دنیا است که سالانه پذیرای بیش از چندین میلیون توریست است که این خود به تنهایی باعث می شود هر فردی بخواهد در مورد این کشور اطلاع کسب کند. شما هم اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد این کشور کسب کنید با خواندن این مطالب تا انتها ما را در خدمات ویزا همراهی کنید.


درباره کشور آلمان بیشتر بدانیم

کشور آلمان یکی از پرطرفدارترین کشورها هم از نظر سیاحتی و از نظر مهاجرپذیر بودن است و این به دلیل وجود مناطق زیادی برای گردش و بازدید و همچنین به دلیل اقتصاد پویای آن برای جلب مهاجر و به دلیل اینکه فضاهای شغلی زیادی را برای مهاجران به این کشور صنعتی ایجاد کرده است. اگر شما علاقه به مهاجرت به یک کشور اروپایی را دارید آلمان می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. حتی اگر شما یک گردشگر هستید و به گشت و گذار در هزارتوی تاریخ علاقه دارید باز هم آلمان یک گزینه ایده آل است.

جمعیت آلمان بیش از ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر است و یکی از کشورهای پرجمعیت اتحادیه اروپا است. واحد پول این کشور یورو است. بخش بزرگی از کشور آلمان پوشیده از جنگل و کوهستان است و جنگل سیاه آن شما را به قلب داستان های کودکانه مانند شنل قرمزی و راپونزل می برد. پایتخت آلمان شهر برلین یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آلمان است. کشور آلمان به کشور شعرا و نویسندگان معروف است. از نویسندگان معروف در آلمانی می توان به ارنست هوفمان، گونترگراس و ماریا اشتون اشاره کرد. زبان مردم کشور آلمان، آلمانی است.

درباره کشور آلمان بیشتر بدانیم

آب و هوای آلمان

کشور آلمان از نظر جوی بسیار متغیر و دارای انواع آب و هوا می باشد. شما می توانید در یک فصل سال در یک منطقه شاهد هوایی بهاری و در همان فصل سال در منطقه ای دیگر شاهد بارش برف باشید. تابستان های گرم و زمستان های سرد شاخصه مهم آلمان است. اگر در این کشور به گردش می روید حتما با خود چتر همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به کشور آلمان

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به آلمان را بررسی کنیم در واقع می توانیم این کار را به تفکیک شهرهای بزرگ آن انجام دهیم. برای نمونه توصیه ما به شما برای سفر به فرانکفورت اواخر بهار و اوایل پاییز می باشد. در این بازه زمانی می توانید یک هوای فوق العاده را در این شهر تجربه نمایید اگر هم قصد ندارید به مقصد نمایشگاه های مهم این شهر سفر کنید پس در بازه زمانی سپتامبر و اکتبر نیز به فرانکفورت نروید زیرا با شلوغی زیادی مواجه خواهید شد. اگر هم می خواهید مقصد سفر را شهر هامبورگ در نظر بگیرید پس می توانید برای داشتن یک تابستان فوق العاده برنامه ریزی کنید اما باید مراقب دخل و خرج خود باشید زیرا در این زمان ها هامبورگ علاوه بر شلوغی گرانتر از سایر زمان های سال نیز می شود.

بهترین زمان سفر به کشور آلمان

شهرهای بزرگ کشور آلمان؛ هامبورگ

هامبورگ

این شهر دومین شهر بزرگ در کشور آلمان و همچنین هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا به شمار می رود. اگر بخواهیم از نظر مساحت این شهر را بررسی کنیم برای یک مقیاس خوب می توانید آن را ۷ برابر پاریس و ۲ برابر لندن در نظر بگیرید. در واقع این شهر را می توانید به عنوان بهترین نقطه کشور آلمان برای گذراندن تعطیلات در نظر بگیرید. در همه جای این شهر در داخل اتوبوس ها و متروها نیز می توانید به کتاب های مختلف دسترسی داشته باشید و آنها را مطالعه نمایید.

شاید یکی از مهمترین دلایل علاقه افراد به گذراندن وقت در هامبورگ آب و هوای معتدل آن در بیشتر روزهای سال باشد. می و اکتبر را نیز به عنوان شلوغ ترین ماه های این شهر از نظر گردشگری به حساب بیاورید. دیدنی های هامبورگ شامل: موزه بین المللی دریانوردی هامبورگ، موزه هامبورگ، کلیسای سنت جان و خانه اپرا هامبورگ

شهر فرانکفورت

شهر فرانکفورت

اگر دسته بندی ثروت شهرها به میان بیاید مطمئنا فرانکفورت در صدر قرار خواهد گرفت. این شهر در واقع مقر بانک مرکزی اروپا است و همچنین رتبه بالایی نیز از نظر اقتصادی در قاره سبز دارد. همچنین فرانکفورت را می توانید با نمایشگاه های بزرگ سالانه در نظر بگیرید. از نمایشگاه اتومبیل گرفته تا نمایشگاه کتاب. یکی از بارزترین نکات این شهر دسترسی های راحت به آنها می باشد آزادراه های بزرگ و همچنین شبکه ریلی گسترده یکی از ویژگی ها مهم این شهر به شمار می رود. از جمله جاذبه های دیدنی آن نیز می توان به پل فرانکفورت، موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ، کلیسای جامع فرانکفورت، باغ وحش فرانکفورت و بازار کریسمس این شهر اشاره نمود.

شهر مونیخ

شهر مونیخ

سومین شهر بزرگ در کشور آلمان مونیخ است که مقصد بسیاری از گردشگران این کشور را نیز تشکیل می دهد. در این شهر می توانید به رودخانه، کوه و دشت دسترسی داشته باشید. شاید بتوان یکی از دلایلی گرانی این شهر را نیز توریستی بودن آن در نظر گرفت. یکی از مهمترین ویژگی های این شهر جشن ها و رویدادهای فرهنگی آن می باشد که از این نظر توانسته است در رتبه چهارم دنیا قرار بگیرد. همچنین از نظر سیستم حمل و نقل عمومی نیز بهترین در دنیا به شمار می رود. هیچ اتوبوس و یا قطاری در این شهر تاخیر ندارند. از جمله دیدنی های مونیخ می توان به کاخ رزیدنس، کلیسای بانوی ما، باغ انگلیسی، پارک المپیک و کلیسای سنت پیتر اشاره نمود.

شهر بزرگ برلین

شهر بزرگ برلین

برلین بزرگترین شهر کشور آلمان می باشد که در واقع پایتخت این کشور نیز به شمار می رود. حتما اگر علاقه مند به تاریخ باشید می دانید که برلین یکی از شهرهای پر فراز و نشیب آلمان به شمار می رود. در باب بزرگی این شهر می توانید آن را ۹ برابر پاریس در نظر بگیرید. بهترین زمان سفر به این شهر را می توانید از مه تا سپتامبر در نظر بگیرید.

این شهر زمستان های زیبا ولی سردی دارد که همین امر از موج گردشگران می کاهد. مکان های گردشگری برلین شامل جزیره موزه، کلیسای جامع برلین، باغ گیاه شناسی برلین داهلم، کاخ شارلوتنبروگ و ساختمان رایشتاگ می باشند.

دوسلدورف

دوسلدورف

این شهر یکی از شهرهای غربی در کشور آلمان به شمار می رود که در نزدیکی کلن قرار گرفته است. منطقه قدیمی دوسلدورف یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. مانند فرانکفورت دوسلدورف را نیز می توانید در لیست بهترین شهرها از نظر داشتن نمایشگاه های بین المللی در نظر بگیرید. نکته مهم دیگر درباره این شهر شناخته شدن آن به عنوان یک شهر دانشگاهی و همچنین مرکز مد و هنر آلمان دانست. از نقاط گردشگری مهم در این شهر می توان به اشلاس بنرت، خیابان کنیزالی، هاف گارتن، برج راین و محله قدیمی دوسلدورف اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری در کشور آلمان

کشور آلمان دارای مناطق گردشگری بسیاری است که مناطق مختلفی را نظیر جنگل، موزه، شهرهای تاریخی و کوهستان را شامل می شود. اگر برای گردش و سیاحت به این کشور سفر می کنید حتما برای خود راهنمای مناسبی انتخاب کنید تا در انبوه این جاذبه های زیبا سردرگم نشوید. در اینجا به چند منطقه توریستی و زیبا اشاره می کنیم.

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن

این کلیسا که در کرانه رود راین قرار دارد به سبک گوتیک ساخته شده است. این کلیسا با ظاهری چشمگیر و زیبا و همینطور شگفت انگیز در قرون وسطی ساخته شده است. فضای داخلی این کلیسا مساحتی بیش از ۶۰۰۰ متر مربع است و بیش از ۵۶ ستون بزرگ این سازه را در برمی گیرد. به خوانندگان این مطلب توصیه می شود بازدید از این کلیسا که خود به تنهایی یک شاهکار بزرگ است را از دست ندهند.

جنگل سیاه

جنگل سیاه با انبوهی از تپه های تیره یکی از پربازدیدترین مناطق در کشور آلمان است. این جنگل به وسعت تقریبی ۱۶۰ کیلومتر از شمال تا جنوب آلمان کشیده شده است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا فصل پاییز است. جنگل سیاه خود دارای مناطق زیاد دیگری در داخل آن است که از آن جمله می توان به منطقه اسکی که به دوستداران اسکی توصیه می شود، می باشد. حتما سری به آن بزنید و قله فلدبرگ و درختان کاجی که فضایی زیبا و شاعرانه را برای آن ایجاد کرده است.

پارک و قصر سن سوسی

این پارک زیبا و بسیار دیدنی بهترین نمونه از سبک روکوکو است. بیش از ۳۰۰۰ درخت میوه در این پارک جلوه ای زیبا به آن بخشیده است. این پارک در شهر پوتسدام قرار دارد. همچنین در این پارک چندین اثر و بنای دیدنی و مجموعه کامل از حمام های رومی وجود دارد که به تمام علاقمندان آثار تاریخی توصیه می شود به طور حتم از آن بازدید کنند.

دیوار بزرگ و تاریخی برلین

هنگامی که سخن از کشور آلمان به میان می آید شاید یکی از اولین چیزهایی که به خاطر می آید دیوار برلین است. پس در اینجا لازم می دانم کمی در مورد این دیوار تاریخی بنویسم. این دیوار در سال ۱۹۶۱ ساخته شد. قبل از اینکه آن را تخریب کنند ۱۵۵ کیلومتر طول داشت و اگر به تاریخ علاقه داشته باشید حتما از دیدن باقیمانده این دیوار که خود شاهدی از گذر تاریخ در کشور آلمان است لذت کافی را می برید.

جزیره روگن

این جزیره زیبا از بزرگترین جزایر بالتیک است. این جزیره از زمین اصلی جدا است و تنها با یک گذرگاه به آلمان متصل است. این جزیره با تنوع فراوان مناظر دیدنی و سواحل شنی و همینطور زمین های کشاورزی و بخش دیدنی شبه جزیره ای، پارک ها و بناهای قدیمی از مناطقی است که نباید دیدن آن را از دست داد.

تور پیاده گردی در شهر برلین

اگر حوصله پیاده روی دارید کفش راحت بپوشید و با تور پیاده گردی از برلین شهر موزه ها دیدن کنید. به خاطر داشته باشید که دیدار از این شهر زیبا و تاریخی یک روز از زمان شما را می گیرد. این شهر بین یک رود و یک کانال ۴۰۰ متری قرار دارد. در مرکز این شهر موزه ای برای نمایش گنج های پادشاهان آلمانی ساخته شد و سپس چندین موزه دیگر هم به این مجموعه اضافه شد. از جمله موزه پرگامون که مجموعه ای است نفیس و ارزشمند از آثار یونان باستان، مصر باستان، تمدن های آشور، بابل و ایران باستان. این مجموعه هر ساله پذیرای بیش از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر بازدید کننده است.

بندر هامبورگ و سرزمین عجایب مینیاتوری

بندر هامبورگ و سرزمین عجایب مینیاتوری

اگر به قایق سواری علاقه دارید پیشنهاد می کنم حتما به بندر هامبورگ سری بزنید و از دیدنی های جالب این بندر که به عنوان دروازه آلمان نام برده می شود نهایت استفاده را ببرید. و همینطور از سرزمین عجایب مینیاتوری در قلب این بندر دیدن نمایید. این سرزمین که بیش از ۱۲۰۰۰ متر خطوط راه آهن دارد و بیش از ۸۰۰ قطار و ۳۰۰٫۰۰۰ لامپ و بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ مجسمه انسان این شهر کوچک را زینت می بخشد. در این شهر هواپیماها و محله های پر رفت و آمد به زیبایی به تصویر کشیده شده است. زیبایی که چشم هر بیننده ای را تا ساعت ها به خود مشغول می سازد.

معروفترین غذاهای آلمان کدام است

معروفترین غذاهای آلمان کدام است

اگر چه کشور آلمان به سوسیس و غذاهای گوشتی شناخته می شود اما هر منطقه از آلمان آشپزی مخصوص به خود را دارد و هر منطقه از آلمان به غذاهای مختص به خود شناخته می شود.

راویولی: این غذا  قصه خاصی دارد و در مورد آن شایع است که در زمان های گذشته که خوردن هر نوع گوشتی برای راهبان حرام بوده است. تعدادی از راهبان گوشت را با نوعی خمیر می پوشاندن تا احتمالا خدا آنها را در حال خوردن گوشت نبیند. راویولی به صورت آب پز یا سرخ شده با چاشنی سبزیجات خورده می شود. البته این خوراک برای کسانی که از طعم های جدید استقبال می کنند حتما مورد توجه قرار می گیرد.

اشپاتزل: این غذا نوعی پاستا است که در کنار غذاهای گوشتی مصرف می شود. اما خود به تنهایی نیز یک غذای کامل است. این غذا معروفترین غذای آلمانی است و به شما اطمینان می دهیم که کاملا گیاهی است. آلمانی ها معتقدند این خوراک باید با مقدار زیادی پنیر درست شود چون طعم بهتری می گیرد. این غذا بیشتر در مناطق اشتوتگارت تهیه می شود. پس اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما این غذا را مزه کنید.

سیب زمینی سرخ شده: این غذا با سیب زمینی آب پز تهیه می شود. آلمانی ها سیب زمینی آب پز را برش نازک می زنند و با مقدار زیادی روغن، گوشت و پیاز آنقدر در ماهی تابه تفت می دهند تا ترد و تیره شوند. چون در کشور آلمان حتما در یکی از وعده های غذایی از سیب زمینی استفاده می کنند.

میت لوف: این غذا نیز مانند اکثر غذاهای آلمانی از گوشت تهیه می شود. اما میت لوف بیشتر به عنوان یک میان وعده در طی روز خورده می شود. میت لوف نوعی سوسیس است که به مدت طولانی در فر پخته و با خردل و سس سفید سرو می شود. از کسانی که عادت به خوردن غذاهای سنگین ندارند خواهش می شود از خوردن این غذا اجتناب کنند.

گولاش: این غذا که گفته می شود ابتکار آلمانی ها نیست اما آنها بسته به ذائقه خود آن را تغییر داده اند. گولاش از تکه های بزرگ گوشت گاو تشکیل شده که خیلی ملایم با سس بسیار می پزند. شما نیز می توانید این غذا را در رستوران های کشور آلمان سرو کنید.

سوسیس کاری: این غذا که یک سوسیس گوشت را در روده گوسفند می پیچند و در فر می پزند. سپس آن را برش می زنند و درون آن را با پودر کاری و سس گوجه فرنگی پر می کنند و بعد آماده خوردن است. به شما توصیه می شود این غذا را با نان سفید و سیب زمینی سرخ شده میل کنید.

درباره غذاهای کشور آلمان بسیار می توان صحبت کرد اما ما به معرفی تعداد اندکی از این غذاها بسنده می کنیم. با اینکه در غذاهای آلمانی بسیار از سوسیس و گوشت استفاده می شود اما تنوع غذایی در هر منطقه از این کشور بسیار زیاد است و شما می توانید مزه انواع گوناگونی از خوراک های خوشمزه را در این کشور تجربه کنید.

مراکز خرید مهم در کشور آلمان

وقتی سخن از گردش به میان می آید حتما در کنار آن باید زمانی را هم به خرید کردن  اختصاص داد. زیرا خرید همیشه باعث ایجاد شادی در انسان می شود. پس وقتی شما برای تفریح به کشوری مانند آلمان می روید به دنبال مراکزی برای خرید هم می گردید. مراکزی متفاوت با قیمت های متفاوت. همیشه خرید در کشوری خارجی جذاب است. در این قسمت با ما باشید تا چند مرکز مهم خرید را در شهرهای کشور آلمان به شما معرفی کنیم.

فروشگاه کادو

اگر به دنبال سوغاتی برای خانواده و یا آشناها هستید از این فروشگاه دیدن کنید. این فروشگاه دومین فروشگاه خرده فروشی و محصولات مصرفی در کل اروپا است. در طبقات اول و دوم می توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه را تهیه کنید. طبقه سوم لوکس فروشی و در طبقه چهارم به دنبال وسایل تزیینی باشید. در طبقه پنج کتاب و اسباب بازی وجود دارد. هرگاه خسته و گرسنه شدید به طبقه ۶ و ۷ سری بزنید. همانطور که دیدید این فروشگاه می تواند به تنهایی مشکل خرید سوغاتی را مرتفع کند. ولی اگر باز هم به دنبال چیزهای دیگری هستید باز با ما همراه باشید.

فروشگاه مای زیل

اگر همراه با خرید به دنبال دیدن مکانی زیبا هستید حتما از این فروشگاه که در شهر فرانکفورت کشور آلمان است دیدن کنید. این مرکز خرید با نمای شیشه ای منحصر به فرد خود زیبایی خاصی به خیابان داده است. این مرکز ۶ طبقه دارد و در آن رستوران، سالن تناسب اندام، فروشگاه های برندهایی مانند آدیداس و برشکا وجود دارد. همچنین در این مرکز محلی برای شارژ گوشی، و کافه هایی برای خوردن قهوه و استراحت و حتی استخر برای شنا و تراسی زیبا برای آفتاب گرفتن و لذت بردن از مناظر اطراف وجود دارد.

بازار کلاین مارک تاله

اگر می خواهید مایحتاج روزانه خود را تهیه کنید حتما به این بازار سری بزنید. این بازار پر است از شیرینی های خوشمزه و رنگارنگ که دل هر بیننده ای را می برد. همچنین در این بازار در کشور آلمان می توانید گل، میوه و سبزی، مرغ و گوشت و هر چیز که به ذهن شما می رسد را تهیه کنید و از این بازار پر زرق و برق دست خالی بیرون نیایید.

مرکز خرید الکسا

این مرکز خرید که در شهر برلین واقع شده است در ۵ طبقه بنا شده است. اگر به دنبال محصولاتی با برند سواچ یا تیمبرلند و یا اج اندام هستید حتما به این مرکز خرید سری بزنید. در این مرکز علاوه بر خرید می توانید بولینگ بازی کنید و یا بازی کامپیوتری فرار از اتاق را  بازی کنید و هر وقت گرسنه شدید به کافه های آن سری بزنید.

هزینه های سفر به آلمان

هزینه های زندگی در کشور آلمان بسیار بالا است و طبق آمار رسمی هزینه ها بیشتر از ۵۰ درصد از تهران گرانتر است ولی باز هم قدرت خرید مردم بیشتر از مردم تهران است ولی اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید می توانید از چند ترفند ساده اما کاربردی استفاده کنید. یکی اینکه می توانید از فروشنده گان خیابانی غذا تهیه کنید. این غذاها سریع و ارزان هستند. از تورهای رایگان برای گردش استفاده کنید. برای مسافرت از قبل بلیط قطار را رزرو کنید.

فستیوال های کشور آلمان

مطمئنا یکی از بهترین اتفاقات هر سفر می تواند شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری کشور مقصد باشد زیرا با این کار می توانید علاوه بر لذت بردن با فرهنگ میزبان نیز آشنا شوید. یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای فرهنگی هر ساله در فرانکفورت و در کشور آلمان روی می دهد نمایشگاه کتاب این شهر که در ۵ روز برگزار می شود و چیزی بالغ بر ۳۰۰٫۰۰۰ بازدید کننده دارد.

جشنواره فیلم برلین نیز یکی از معروف ترین و البته معتبرترین جشنواره های فیلم در سراسر دنیا می باشد که هر ساله در ماه فوریه به مدت ۱۰ روز برگزار می شود. هر سال بالغ بر ۴۰۰ اثر هنری در این جشنواره به نمایش درمی آید و جوایز معروف آن نیز خرس طلایی و خرس نقره ای می باشد.

جشنواره راین این فلیمز یا همان راین در شعله ها را نیز می توانید به یکی از زیباترین جشن های این کشور به شمار آورید. در این جشنواره که هر آخر هفته از ماه های مه تا سپتامبر برگزار می شود می توانید به کناره رود راین بروید و از آتش بازی ها و قایق های بخار بر روی رودخانه که به زیبایی تزیین شده اند لذت ببرید.

جشنواره موسیقی باخ نیز در کشور آلمان می تواند مقصد بسیاری از موسیقی شناسان دنیا باشد این جشنواره در ماه جولای و در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می شود و محلی است برای شنیده شدن شاهکارهای موسیقی کلاسیک جهان که توسط باخ نوشته شده اند.